|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۴۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه گفت: روابط ایران و ژاپن همواره گرم و صمیمانه بوده و در فضای بعد از برجام و برداشته شدن موانع مصنوعی این روابط از جهش بسیار خوبی برخوردار شده است.
 معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه گفت: روابط ایران و ژاپن همواره گرم و صمیمانه بوده و در فضای بعد از برجام و برداشته شدن موانع مصنوعی این روابط از جهش بسیار خوبی برخوردار شده است.

سیدعباس عراقچی در مراسم اعطای نشان خورشید تابان به دکتر نعمت حسنی در محل سفارت ژاپن افزود: روابط ایران و ژاپن روابطی رو به رشد و همیشه گرم و صمیمانه و براساس احترام متقابل بوده است.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه ضمن قدردانی از تلاش سفیر فعلی و سفرای قبلی توکیو، انجمن دوستی ایران و ژاپن و همچنین انجمن فارغ التحصیلان ایرانی در ژاپن خاطرنشان کرد: در دوران تحریم که روابط اقتصادی و سیاسی به حداقل رسیده بود جور روابط دو کشور را دوستان بخش فرهنگی کشیدند و ارتباطات بین دو کشور را باز نگه داشتند و بعد از برجام هم روابط دو کشور در حال پیشرفت است.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه اظهار داشت: توسعه روابط ، خواست قطعی هر دو طرف است و دو طرف عزم قطعی برای گسترش هر چه بیشتر روابط دارند.

عراقچی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک به دکتر نعمت حسنی اظهار داشت: در عرصه های علمی و فرهنگی هیچ جایی نیست که سخن از روابط علمی و فرهنگی ایران و ژاپن باشد و نام آقای دکتر حسنی برده نشود و یا ذکر خیری از ایشان نباشد.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه همچنین گفت: ایشان هشتمین ایرانی هستند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موفق به دریافت نشان امپراطور ژاپن شدند

عراقچی افزود: پیش از این هم اساتید برجسته و یا سفرای کشور بودند که موفق به دریافت این نشان شده اند.

وی اضافه کرد: اقدام دولت و امپراطور ژاپن برای قدرشناسی از کسانی که خدماتی به فرهنگ ژاپن و توسعه روابط این کشور با کشورهای دیگر دارند، سنت خوبی است و ای کاش ما هم این کار را در ایران انجام می دادیم و از اساتیدی که به فرهنگ، تاریخ و تمدن ایران خدمت کرده اند، قدردانی می کردیم.

به گزارش ایرنا، نشان افتخار خورشید تابان شامگاه یکشنبه با حضور سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو و جمعی از اساتید دانشگاه های تهران در محل سفارت ژاپن به دکتر نعمت حسنی اهدا شد.

دکتر نعمت حسنی رئیس دانشکده عمران دانشگاه شهید بهشتی در اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک ایران و ژاپن و گسترش همکاری های شرکت های ایرانی و ژاپنی و همچنین توسعه تحقیقات مهندسی و ترویج فرهنگ ژاپنی در ایران موفق به دریافت این نشان گردید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین