|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۰
کد خبر: ۱۴۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
هنرمند درمورد اینکه آیا اساسا می‌توان یک جایزه به دو بازیگر اول زن تعلق گیرد، گفت: «اگر بگویم که امسال سال خانم‌ها بود اغراق نکرده‌­ام، به نظر من جشنواره­ امسال عرصه‌­ی هنرمندی تام و تمام خانم ها شد.
 محمدرضا هنرمند کارگرئدان فیلم هایی چون «مومیایی 3» و «عزیزم من کوک نیستم» که به عنوان داور در جشنواره فجر هم حضور داشت درمورد تخطی از اساسنامه جشنواره فجر که اهدای جایزه هم‌سان به دو نفر را ممنوع کرده و همچنین نامزد شدن فیلمی بدون موسیقی متن در بخش بهترین موسیقی توضیح داد.

به گزارش سوره سینما؛ محمدرضا هنرمند درمورد نامزد شدن فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» در بخش بهترین موسیقی متن گفت: «من تصور می­‌کنم این توضیح کوتاه برای اهل فن کاملاً روشن و قابل فهم است. فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» با اینکه اسم پیمان یزدانیان را به عنوان آهنگساز فیلم در تیتراژ خود دارد، ده‌ها صحنه­‌ی عاطفی و احساسی هم دارد که در سکوت یا فقط با صدای محیط برگزار می‌­شود، این صحنه ها می­‌توانست با استفاده­‌ی بی‌جا و بی‌مورد از موسیقی هدر برود و کاملاً ذایل شود، آیا ساختن چند قطعه­‌ی احساسی برای موسیقیدان بزرگی مثل آقای پیمان یزدانیان کار دشواری بود؟ یقینا خیر، هیات داوران به شعور آهنگساز و کارگردانی که ارزش سکوت به جا را بیشتر از موسیقی بی‌جا می‌­داند توجه داشته است. ما این درک و شعور والا را دیده‌­ایم و به رغم پیش‌بینی سیل هجمه ها، آن‌را نامزد دریافت سیمرغ بهترین موسیقی متن کرده‌­ایم. در تیتراژ پایانی همین فیلم، قطعه‌­ای که حامل حس و حال تمام و کمال فیلم است، فقط با یک ساز پیانو اجرا می­‌شود و شما را متاثر و متفکر برای بیرون رفتن از سالن همراهی می­‌کند. به نظر ما موسیقی فیلم را متری ارزیابی نمی‌­کنند، کیفیت ارزش های هنری و تاثیر کیفی اثر مهم تر از کمیت آن است.

هنرمند درمورد اینکه آیا اساسا می‌توان یک جایزه به دو بازیگر اول زن تعلق گیرد، گفت: «اگر بگویم که امسال سال خانم‌ها بود اغراق نکرده‌­ام، به نظر من جشنواره­ امسال عرصه‌­ی هنرمندی تام و تمام خانم ها شد. امسال زن­ه‌ای سینما غوغا کردند و در بسیاری از آثار شگفت انگیز بودند. یکتا ناصر، سحر قریشی، باران کوثری، گیتی قاسمی، زهرا داوود نژاد، ریما رامین فر، گوهر خیراندیش، سارا بهرامی، پریناز ایزدیار، نازنین بیاتی، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، میناساداتی، هدیه تهرانی، هدی زین العابدین، مریلا زارعی، لیلا حاتمی، ترلان پروانه، زکیه بهبهانی، نگارجواهریان، افسانه بایگان، طنازطباطبائی، ثریا قاسمی، فاطمه معتمدآریا، شبنم مقدمی، غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، سیما تیرانداز، النازشاکردوست، ماهایا پطروسیان و ساره بیات. همه خوب بودند ولی هیات داوران طبق مقررات آئین‌نامه باید فقط پنج نامزد معرفی می‌­کرد. انتخاب فقط، پنج نامزد از میان تعداد زیادی از بازیگرانی که در نقش های خود خوش درخشیده­­اند و تماماً سزاوار تشویق و توجه بوده­‌اند، کار بسیار دشواری بود. هیات انتخاب با بحث و مذاکرات فراوان به این نتیجه رسید که در رشته­ بازیگران زن و کارگردانی به جای پنج نامزد شش انتخاب داشته باشد. هرچند که این پیشنهاد با مخالفت جدی دبیر جشنواره روبرو شد ولی اصرار و پیگیری اعضاء هیات داوران بالاخره، به نتیجه نشست و توانستیم در این دو رشته به دلیل کثرت امتیازات بالا استثنا قائل بشویم و شش نامزد انتخاب کنیم. در انتخاب برگزیدگان نهائی، امتیازات خانم ها: مریلا زارعی و لیلا حاتمی به گونه­‌ای بود که یکی از اعضاء درخواست کرد که سیمرغ را نصف کنیم و چون این کار محال بود با چانه زنی های فراوان موفق شدیم تا در این سال درخشش چشمگیر خانم های بازیگر، دو سیمرغ با ارزش مساوی اعطا کنیم. هرچند که بی تردید باز هم حق بسیاری از بازیگران زن آن گونه که باید ادا نشده است.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین