|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۱۴۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
بخش اعظم این جعل‌ها در حوزه فضای مجازی بوده است و شاهد افزایش 48 درصدی جعل در فضای سایبری هستیم که بیش از 78 درصد از این جرائم توسط پلیس فتا کشف و به آن رسیدگی شده است.
 معاون اجتماعی ناجا از دستگیری قاچاقچی کوکائین میلیاردر در مرزهای غربی کشور خبر داد.

 سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: چندی پیش در جنوب پایتخت کارگاه ساخت شیشه‌ کشف شد و از آنجا 37 کیلوگرم شیشه میانگین هر کیلو 50 میلیون تومان توسط ماموران نیروی انتظامی کشف شد. بر همین اساس می‌توان ارزش ریالی این میزان شیشه را 18 میلیارد و 500 میلیون ریال تخمین زد. هر معتاد شیشه‌ای برای هر بار مصرف به یک سوت معادل 10 گرم نیاز دارد که بر اساس میزان کشفیات به دست آمده 370 هزار جوان می‌توانند به سمت اعتیاد کشیده شوند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ادامه داد: متاسفانه امروز در برخی از باشگاه‌های ورزشی و آرایشگاه‌های زنانه پودرهایی تحت عنوان کاهش وزن، افزایش خلق و خو، تمرکز و حافظه به افراد تجویز می‌شود که اثرات آنها برای ماه اول چشم‌گیر است اما پس از مدتی اثرات آن از بین می‌رود و اعتیاد بر جای می‌ماند که پایه ساخت تمام این مواد شیشه است. هر چیزی که بیش از حد انتظار در بدن انسان تغییرات ایجاد کند به طور حتم ردپایی از مواد مخدر در آن وجود دارد.

دستگیری قاچاقچی میلیاردر در مرزهای غربی کشور

سخنگوی ناجا با بیان اینکه اخیرا در مرزهای غربی کشور فردی قاچاقچی که مقدار زیادی کوکائین به همراه داشت توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شد، گفت: ‌این فرد 50 ملک در تهران دارد و ارزش دارایی آن 170 میلیارد تومان تخمین زده شده است به عنوان نمونه فقط در یکی از کارت‌های عابر بانک همسرش یک میلیارد تومان پول وجود داشت.

دستگیری بیش از 5 هزار جاعل طی 10 ماه گذشته

منتظرالمهدی با اشاره به دستگیری بیش از 5 هزار جاعل طی 10 ماه گذشته توسط کارآگاهان نیروی انتظامی توضیح داد: بخش اعظم این جعل‌ها در حوزه فضای مجازی بوده است و شاهد افزایش 48 درصدی جعل در فضای سایبری هستیم که بیش از 78 درصد از این جرائم توسط پلیس فتا کشف و به آن رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه کلاهبرداری مالی در فضای مجازی رکورددار جرائم سایبری است، عنوان کرد: 81 درصد از جرائمی که در فضای سایبر اتفاق می‌افتد مربوط به کلاهبرداری‌های مالی است. کلاهبرداران در سایه آگاه نبودن کاربران از طریق فیشینگ و صفحات جعلی و درگاه‌های خرید اینترنتی نسبت به کلاهبرداری‌های مالی اقدام می‌کنند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد تا برای خرید اینترنتی از وب‌ سایت‌هایی استفاده کنند که دارای نماد رسمی اعتماد الکترونیک باشند.

به گفته وی ارتقاء دانش سایبری برای کاربران فضای مجازی امری ضروری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین