|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۴۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
معاون برق و انرژی وزیر نیرو با رد هرگونه حمله سایبری به تاسیسات برقی خوزستان، ریزگردها و رطوبت 100 درصدی هوا را عامل قطع گسترده برق در این استان اعلام کرد.
 معاون برق و انرژی وزیر نیرو با رد هرگونه حمله سایبری به تاسیسات برقی خوزستان، ریزگردها و رطوبت 100 درصدی هوا را عامل قطع گسترده برق در این استان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، «هوشنگ فلاحتیان» که امروز (شنبه) همرا با وزیر نیرو و جمعی از مدیران ارشد صنعت برق کشور در اهواز به سر می برد، در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا، شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر بدون آلایندگی بودن هوا در اهواز و سایر شهرستان های استان خوزستان و احتمال حمله سایبری به تاسیسات برقی این استان را قویا تکذیب کرد.

وی افزود: بروز پدیده ریزگرد در هفته های گذشته در این استان و نشستن آنها روی شبکه های توزیع، فوق توزیع و پست های برق که به طور عمده در فضای آزاد قرار دارند، با رطوبت 100 درصدی هوا که از ساعت 2 بامداد امروز همراه شد، اتصالی در خطوط و شبکه ها را رقم زد.

فلاحتیان ادامه داد: با تلاش پرسنل، اکنون بیشتر خطوط انتقال برق در استان وصل شده و در یک تا دو ساعت آینده شبکه به حالت پایدار در خواهد آمد.

وی خاطرنشان ساخت: دیسپاچینگ (مراکز جمع آوری اطلاعات و کنترل) برق کشور در تهران، پایداری برق همه نقاط کشور را به وسیله دیسپاچینگ های منطقه ای مورد رصد و کنترل دائمی قرار می دهد و سعی وزارت نیرو بر این است تا پایداری برق را در هر شرایطی حفظ کند.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: اجازه نمی دهیم اگر قطعی و مشکلاتی در شبکه این منطقه ایجاد شد، به سایر مناطق تسری یابد.

وی که در هنگام مصاحبه تلفنی در حال ورود به جلسه ستاد مدیریت بحران این استان بود، یادآورشد: بدلیل وجود تاسیسات برقی استان خوزستان در فضای باز، چنین مشکلاتی اجتناب ناپذیر شده و باید همواره برای مواجهه با این شرایط آماده باشیم.

فلاحتیان اضافه کرد: این در حالی است که وجود گردوغبار و ریزگردها در هوا که برخی اوقات آلودگی های نفتی منطقه نیز به آنها چسبیده است، کار را سخت تر کرده و بر این اساس باید خطوط انتقال و پست های برق بطور دائم مورد شست و شو و تمیزکاری قرار گیرند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: کارهای تحقیقاتی نیز در این زمینه برای مدیریت حوادث احتمالی از این دست در آینده در دستور کار است.

حمید چیت چیان وزیر نیرو در پی قطع برق در 11 شهرستان استان خوزستان ساعتی پیش وارد اهواز شد.

بازدید از تاسیسات و پست های برق شهرستان اهواز، نخستین برنامه وزیر نیرو در بدو ورود به این شهرستان بود. چیت چیان اکنون در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان حضور دارد.

در همین رابطه مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد که برق شهرستان های آبادان، خرمشهر، شادگان و بخش عمده اهواز تاکنون وصل شده است و تلاش برای حل مشکل برق سایر شهرستان ها ادامه دارد.
هاشم بالدی افزود: براساس گزارش شرکت برق، سایر شهرستانها تا پایان امروز برقدار می شوند.

برق کل خوزستان به جز اهواز وصل شد
مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: در حال حاضر برق و آب شهرهای خوزستان به جز اهواز کاملا برقرار شده است و شهر اهواز نیز تا قبل از غروب آفتاب برق‌دار خواهد شد.

میثم جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت برق‌دار شدن استان خوزستان، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ۹۳ درصد شهر اهواز برق‌دار شده که تا قبل از غروب آفتاب هفت درصد مابقی نیز به‌طور کامل برق‌دار خواهند شد.

به گفته وی، در بخش آب نیز پیگیری‌های خوبی به عمل آمد به‌طوری که در حال حاضر تصفیه‌خانه شماره یک و دو به‌طور کامل برق‌دار شده‌اند و در این حوزه هیچ مشکلی وجود ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین