|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۹
کد خبر: ۱۴۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
بسیاری بر این باورند که آمریکا بارها و بارها و شاید بیشتر از هر کشوری دیگر برای ورود اتباع کشورهای مختلف مانع تراشی کرده است. حتی در طول این دوران بارها نمایندگان کنگره آمریکا از چنین دستورهایی ابراز شرم کرده و گفته اند که ما نمی توانیم خود را بدون این مهاجرت ها شکوفا فرض کنیم و فقط عاشق خودمان باشیم.
یک رسانه هنگ کنگی با انتقاد از فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا نوشت: فرمان دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان هفت کشور به آمریکا تکرار اشتباهات تاریخی گذشته محسوب می‌شود که این کشور را ۱۳۵ سال به عقب بازگردانده است.

 روزنامه ساوت چاینا روز شنبه در گزارشی اعلام کرد: این دستور یادآور سال ۱۸۸۲ میلادی است. زمانی که در آن دوره ابتدا آمریکا با ورود چینی ها به این کشور مخالفت کرد و سپس در همه جا پوسترهای تبلیغاتی نصب شد که بر روی آنها نوشته شده بود «از چینی ها استقبال نمی شود و آمریکا به آنها «نه» می گوید».

گزارش می افزاید: بسیاری بر این باورند که آمریکا بارها و بارها و شاید بیشتر از هر کشوری دیگر برای ورود اتباع کشورهای مختلف مانع تراشی کرده است. حتی در طول این دوران بارها نمایندگان کنگره آمریکا از چنین دستورهایی ابراز شرم کرده و گفته اند که ما نمی توانیم خود را بدون این مهاجرت ها شکوفا فرض کنیم و فقط عاشق خودمان باشیم.

ساوت چاینا ادامه می دهد: امروز با دستور ترامپ برای جلوگیری از ورود مسلمانان و مهاجران به آمریکا تاریخ در حال تکرار است؛ چه در سال ۱۸۸۲ که با ورود چینی ها مخالف می شود و چه در سال ۱۹۲۴ میلادی که پیمان مهاجرت در این کشور به اجرا گذاشته شد.

رسانه هنگ کنگی ادامه می دهد: حتی قبل از مسلمانان و قبل از مکزیکی ها باید قبول کرد که اولین هدف ممنوعیت در آمریکا متوجه چینی ها در سال ۱۸۸۲ بود و نژاد پرستی در آمریکا در آن زمان هم چهره زشت خود را نشان می داد. حتی پس از آن قانونی تصویب شد مبنی بر اینکه ورود همه آسیایی ها به آمریکا ممنوع است و تا سال ۱۹۴۳ میلادی این ممنوعیت پابرجا بود.

ساوت چاینا تصریح می کند که در طول تاریخ، در واقع همین گروه های مهاجر بودند که اولین شاکله جمعیتی کشور آمریکا را تشکیل می دادند و در میان آنها اولین گروه های مهاجر به این کشور هم چینی ها بودند و بتدریج از سال های ۱۸۲۰ به آن طرف از کشورهای دیگر نیز راهی آمریکا شدند.
گزارش ادامه می دهد: در سال ۲۰۱۲ میلادی یعنی ۱۳۰ سال پس از صدور قانون ممنوعیت چینی ها به آمریکا کنگره آمریکا لایحه ای را تصویب کرد و در آن صراحتا از آنچه در گذشته اتفاق افتاده بود به عنوان یک اشتباه تاسف بار یاد کرد.

روزنامه خاطر نشان می کند که ترامپ بار دیگر تاریخ اشتباهات تاسف بار را تکرار می کند حال آنکه گروه های قومیتی و مذهبی مختلفی که از آسیا به آن کشور سفر کردند در طول سالیان گذشته موفقیت های زیادی برای آمریکا حاصل کرده اند و جلوگیری از مهاجران و مسلمانان برای سفر به آمریکا نشان می دهد که برخی می خواهند تاریخ اشتباهات گذشته را زنده کنند ‌غافل از اینکه آمریکا با مهاجران بزرگ و قوی شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین