|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۱۴۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
به خانواده فوت‌شدگان ریزش مترو قم در کمترین زمان ممکن مستمری فوت ناشی از حادثه کار پرداخت می‌شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی قم اعلام کرد این سازمان طبق وظیفه قانونی خود از حادثه‌دیدگان ریزش مترو در قم حمایت می‌کند.

 «سیدمجتبی موسوی» در گفت‌وگویی با اعلام این خبر افزود: حمایت سازمان تأمین اجتماعی از حادثه‌دیدگان ناشی از کار مشروط به سابقه حق‌ بیمه نیست و مزایای قانونی بدون توجه به این سوابق ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوادث ناشی از کار، تعهدات سازمان تأمین ‌اجتماعی شامل درمان، غرامت دستمزد و برقراری مستمری‌های بازماندگان، از کارافتادگی کلی و جزئی و غرامت مقطوع نقص عضو مشروط به داشتن سابقه پرداخت حق‌ بیمه نیست.

وی گفت:  به استناد ماده ٦٠ قانون تأمین ‌اجتماعی، حوادث ناشی از کار، حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه ‌شده اتفاق می‌افتد.

مدیرکل تأمین اجتماعی قم اظهار کرد: کارفرمای مترو قم موظف است ضمن اقدام برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه‌دیده، گزارش کامل حادثه را نیز حداکثر ظرف سه روز اداری به اطلاع شعبه تأمین ‌اجتماعی محل و اداره کار و نیروی انتظامی برساند.

وی ادامه داد: به خانواده فوت‌شدگان ریزش مترو قم در کمترین زمان ممکن مستمری فوت ناشی از حادثه کار پرداخت می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: اگر جراحت حادثه‌دیدگان سطحی باشد غرامت دستمزد ایام بیماری و اگر حادثه منجر به نقص عضو کارگر شده باشد غرامت نقص عضو از سوی تأمین اجتماعی قم پرداخت می‌شود.

وی گفت: اگر درصد از کارافتادگی کارگران حادثه‌دیده طبق نظر کمیسیون پزشکی تأمین اجتماعی قم از 33  تا 66 درصد باشد از کارافتاده جزیی شناخته می‌شوند و اگر بالاتر از ۶۶ درصد باشد ازکارافتاده کلی محسوب شده و مستمری قانونی را دریافت می‌کنند.

موسوی افزود: با بررسی‌های بازرسان اداره کار و تأمین اجتماعی قم اگر در این حادثه کارفرما مقصر باشد طبق ماده ۶۶ قانون تأمین اجتماعی رفتار خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین