کد خبر: ۱۴۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
«عده‌ای کارشان این است که بپرسند نتایج برجام چه بوده و بعد سعی کنند به تمرکز دولت و مسئولان بر روی برجام نقد وارد کنند. باید سؤال کنیم که اگر برجام نبود چه اتفاقی می‌افتاد؟
معاون رئیس‌جمهوری در دومین روز سفرش به خراسان شمالی گفت: «ثابت شد که این دولت در رعایت قانون هیچ خط قرمزی نداشته و از هیچ خط غیرقانونی عبور نکرده و به عهدی که با ملت بسته پایبند است و اجازه نخواهد داد اعتماد مردم به دولت، به‌عنوان نهادی قدرتمند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدشه‌دار شود.»

به‌ گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید از میراث آریا، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی صبح امروز 21 بهمن، هم‌زمان با ایام‌الله مبارک دهه فجر، در آیین افتتاحیه متمرکز پروژه‌های عمرانی، تولیدی و خدماتی شهرستان بجنورد، که به‌مناسبت دهه فجر با حضور میرهادی قره‌سید رومیانی معاون حقوقی و امور استان‌های سازمان میراث‌فرهنگی، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان این استان در سالن اجتماعات هتل داریوش برگزار شد، گفت: «مفتخرم در آستانه 40سالگی جشن پیروزی انقلاب در خدمت شما هستم. ما با افتخار شاهد سپری شدن دوران بلوغ انقلاب اسلامی هستیم. در این زمان بیشتر از هر زمان دیگری کشور ایران امنیت و ثبات را در محیط پرآشوبی که سایر کشورها هر روز نگران اقدامات تروریستی هستند داراست. ایران باثبات، ایران مقتدر و ایران امن از درگاه دیپلماسی تعاملات خود را با محیط پیرامون خود رقم زد و امروز به‌عنوان یک کشور تأثیرگذار در تحولات منطقه جهانی به‌شمار می‌آید.»

وی افزود: «خوشبختانه سکان‌دار دولت تدبیر و امید، با استفاده از همین دیپلماسی فرهنگی، سعی کرده در سه سال گذشته، با حل مشکلات ایران با محیط پیرامونی و داخلی، در پایدار کردن این امنیت و ثبات تلاش وافری انجام دهد.»

اگر برجام اتفاق نمی‌افتاد امروز میزان فروش نفت فقط در حد 200 هزار بشکه بود

احمدی‌پور ادامه داد: «عده‌ای کارشان این است که بپرسند نتایج برجام چه بوده و بعد سعی کنند به تمرکز دولت و مسئولان بر روی برجام نقد وارد کنند. باید سؤال کنیم که اگر برجام نبود چه اتفاقی می‌افتاد؟ اگر قرار نبود که این سند تاریخی به‌امضا برسد، امروز در سال 95 میزان فروش نفت فقط در حد 200هزار بشکه بود، درحالی‌که میزان فروش نفت فعلی نیز هنوز کفاف هزینه‌های جاری کشور را نمی‌دهد.»

وی افزود: «هیچ کشوری نیست که ذیل فصل هفت در شورای عالی امنیت برود و دچار فروپاشی یا درگیر جنگ نشود؛ اما ایران خوشبختانه، با گذر از این شرایط بحرانی سخت، امروز به‌عنوان کشوری باثبات و امن درحال تدبیر امور داخلی و بین‌المللی خود است. این دولت بیش از هر زمان دیگری با تدبیرش تلاش می‌کند از مسیر گفت‌و‌گو و تعامل اختلافات داخلی را کم‌رنگ سازد و با گسترش چتر اعتدال فضای مناسب و بهتری برای تعامل فراهم کند.»

معاون رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه این کشور بیش از سرمایه‌گذاری اقتصادی نیاز به همدلی و همراهی دارد افزود: «اگر این همدلی بین گروه‌های مختلف در کشور به‌وجود بیاید ما این توانایی را داریم که از پس هر مشکلی برآییم. عزم ملت ایران از پیروزی انقلاب تاکنون برای حل مشکلات مثال‌زدنی است. امروز نیز این ملت بزرگ می‌تواند از پس مشکلات جدی برآید.»

امیدبخشی و بازسازی اعتماد مردم جزو تکالیفی است که دولت برای تأمین آن تلاش می‌کند

وی افزود: «مشکلات جدی فراروی ملت در مقابل عزم و اراده ما بسیاربسیار کوچک هستند. مهم همدلی و همراهی است. دولت سعی کرده که مسائل زیربنایی مثل راه‌آهن، گسترش ریل به تمام نقاط کشور، حل مشکل آب، موضوعات محیط‌زیست و بحث فاضلاب را به‌عنوان چهار طرح پایه به‌صورت جدی مورد توجه قرار دهد.»

احمدی‌پور به رعایت حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: «شهروندان ما باید بتوانند در برخورداری از زیربناها از عدالت برخوردار باشند؛ از طرف دیگر، توازن و تعادل منطقه‌ای برای کاهش شکاف‌های منطقه‌ای مدنظر است.»

وی با تأکید بر اینکه بحث امیدبخشی و بازسازی اعتماد مردم جزو تکالیفی است که دولت برای تأمین آن تلاش می‌کند افزود: «شدت گرفتن رقابت‌های سیاسی جز با هدفِ سلب امید و اعتماد ملت نتیجه دیگری نخواهد داشت و دولت سعی می‌‌کند با تدبیر، خردورزی، گفتمان اعتدال و محوریت‌بخشی به گفت‌وگو این اختلافات را کاهش دهد. تعامل بین نیروهای سیاسی و بین قوا کمک می‌کند که در دهه چهارم انقلاب، ایران بیش از هر زمان دیگری به اهدافش دست پیدا کند.»

وی با اشاره به شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: «اگر این عزم و همدلی وجود داشته باشد، حتماً موفق خواهیم شد از مسیر اقتصاد مقاومتی بنیان‌های اقتصادی کشور را مستحکم کنیم و از اینکه تکان‌های سیاسی باعث به‌هم ریختن نظم و انسجام ملی ما شود، جلوگیری کنیم. این اتفاق با دستان شما، عزم و اراده شما، ممکن می‌شود. دولت در کنار شماست تا با احترام به تفاوت‌ها در مسیر توسعه پایدار با رویکرد توسعه پایدار انسانی قدم بردارد. تمام دولت‌ها نیازمند تقویت سرمایه اجتماعی‌انسانی خودشان هستند. دولت تدبیر و امید نیز نیازمند تقویت این سرمایه است.»

جفایی که با عنوان حقوق‌های نجومی به دولت شد فقط و فقط اعتماد عمومی را از بین برد

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: «دولت تدبیر و امید با این رویکرد و با تمرکز بر سلامت اداری و سالم‌سازی فضای اداری و مالی پیشقدم شده که اعتماد را به ملت برگرداند. جفایی که با عنوان حقوق‌های نجومی به دولت شد فقط و فقط اعتماد عمومی را از بین برد، درحالی‌که دولت عزم عظیمی داشت که با سالم‌سازی فضای کار و بدون هیچ خط قرمزی، با شفافیت کامل اقدامات خود را در منظر عموم بگذارد تا همه بتوانند تمام تحولات را رصد کنند.»

وی افزود: «خوشبختانه ثابت شد که این دولت در رعایت قانون هیچ خط قرمزی نداشته و از هیچ خط غیرقانونی عبور نکرده است. دولت به عهدی که با ملت بسته پایبند است و به این عهد پایبند خواهد ماند و اجازه نمی‌دهد که اعتماد مردم به دولت به‌عنوان نهادی قدرتمند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدشه‌دار شود.»

احمدی‌پور تأکید کرد: «این انقلاب مرهون اعتماد مردم به بزرگانی بود که سعی کردند جمهوریت نظام را در کنار ویژگی‌های اسلامی آن رقم بزنند. استقلال و آزادی به‌راحتی در جریان انقلاب به‌دست نیامد که امروز به‌راحتی بخواهند آن را از ما بگیرند. دولت برای مراقبت از این استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مراقبت از کیان جمهوریت نظام تمام تلاش خود را خواهد کرد تا شما به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی و انسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی با اعتماد در چرخه جابه‌جایی افراد صاحب‌قدرت تلاش بکنید.»

وی گفت: «اینکه امروز در خدمت نمایندگان جدید در مجلس شورای اسلامی هستیم برگرفته از میراث انقلاب است. اینکه دولت‌ها گفتمان‌هایی را طرح می‌کنند و آن را به بوته انتخاب می‌گذارند برگرفته از ذات انقلاب است. این‌ها دستاوردهای بزرگی هستند که همه باید از آن‌ها پاسداری کنیم. باید مراقب باشیم تا افراطی‌گری به این کشور راه پیدا نکند.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین