|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۷
کد خبر: ۱۴۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
هر چه زمان گذشت، به‌جاي اينکه بلوغ سياسي‌مان بيشتر شود، کينه‌ها را کمتر کنيم و به‌عنوان کساني که مليت مشترک دارند، با هم وحدت داشته باشيم؛ متأسفانه چندگانگي‌ها روزبه‌روز بيشتر شد و جريان‌هاي افراطي تند - که معلوم نيست از کجا به نظام رخنه کردند - هر روز، ياران واقعي انقلاب را از قطار انقلاب، پياده کردند.
روزنامه وقایع اتفاقیه در یادداشتی به قلم محمدتقي فاضل‌ميبدي، عضو مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم نوشت:

اگر به شعارهاي اوليه انقلاب و سال‌هاي بعد از انقلاب برگرديم، يکي از شعارهاي محوري و اساسي ما «وحدت» بود. در آن سال‌ها انقلاب به‌گونه‌اي پيش رفت که تمام گروه‌هاي سياسي، اعم از مذهبي و غيرمذهبي بر محوريت امام‌خميني(ره)، اين نظام را مستقر کردند و انقلاب را به جلو بردند. در‌ ايام پيروزي انقلاب، هيچ کينه و کدورتي بين افراد، گروه‌ها و جناح‌ها نبود. متأسفانه بعد از استقرار نظام و بعد از گذشت دو، سه سال، جناح‌بندي‌هايي سياسي - که بسيار هم براي کشور مضر بود - به‌وجود آمد. هر چه زمان گذشت، به‌جاي اينکه بلوغ سياسي‌مان بيشتر شود، کينه‌ها را کمتر کنيم و به‌عنوان کساني که مليت مشترک دارند، با هم وحدت داشته باشيم؛ متأسفانه چندگانگي‌ها روزبه‌روز بيشتر شد و جريان‌هاي افراطي تند - که معلوم نيست از کجا به نظام رخنه کردند - هر روز، ياران واقعي انقلاب را از قطار انقلاب، پياده کردند.

 از خسارت‌هاي بزرگي که در اين سال‌ها به نظام   جمهوري ‌اسلامي وارد شد، طرد برخي نيروهاي خوب و به‌انزوابردن برخي ياران واقعي امام(ره) و انقلاب بود. متأسفانه بسياري از نخبه‌هاي ما از کشور خارج شدند، عده‌اي هم در داخل نظام منزوي شدند و اينها آسيب‌هاي بزرگي بود که در اين چندسال، مخصوصا در دولت نهم و دهم به کشور وارد شد.

 پندي که رهبر انقلاب، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دادند، بسيار مهم بود. ما بايد اين جريان‌هايي که باعث مي‌شوند، کينه و عداوت بين ملت ايجاد مي‌شود را کنار بگذاريم. مسلما اختلاف سليقه و اختلاف‌نظر وجود دارد اما اينکه اين اختلاف سليقه‌ها باعث شود، افرادي را طرد کنيم يا در مقام نفي يکديگر بربيایيم، کار بسيار خطرناکي است و به تعبير قرآن، فعل شيطان است. بايد بدانيم اگر اين مسئله جلو رود، ممکن است به‌خاطر اختلافات داخلي بسيار آسيب‌پذير شويم.  امام(ره) در اوايل انقلاب و سال‌هاي بعد از پيروزي، به‌طور مرتب بر وحدت تأکيد مي‌کردند که اگر وحدت داشته باشيد، هيچ‌کس به شما آسيب وارد نمي‌کند.

ايشان خوب مي‌دانستند، اگر اين نوع اختلافات در داخل کشور به‌وجود بيايد، چه مصيبت‌هاي بزرگي خواهيم داشت. در جنگ تحميلي که غالب کشورهاي دنيا عليه ما بودند، توانستيم در جبهه‌هاي خطرناک جنگ، کشور را پيروزمندانه جلو ببريم و اين فقط به‌خاطر وجود وحدت در داخل کشور بود. من بر اين باور هستم که رسانه‌ها بايد طرح آشتي ملي را دنبال کنند تا بتوانيم آن را محقق کنيم. عده‌اي در تلاش هستند که سرمايه‌هاي نظام را طرد کنند اما به‌نظر من، اين کار به‌نفع کشور نيست و اميدوارم کساني که منافع خود را در اين اختلافات مي‌بينند، سرعقل بيايند و به منافع ملي و منافع کشور بينديشند، نه منافع شخصي‌شان.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین