|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۹
یک روزنامه مصری فاش کرد
کد خبر: ۱۴۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
یک روزنامه مصری با استناد به یک سندی منتسب به وزارت خارجه عربستان سعودی نوشت که این کشور، سودان را برای ایجاد بحران خارجی برای مصر تحریک می‌کند.
 یک روزنامه مصری با استناد به یک سندی منتسب به وزارت خارجه عربستان سعودی نوشت که این کشور، سودان را برای ایجاد بحران خارجی برای مصر تحریک می‌کند.

«عمر البشیر» از قضیه «حلایب و شلاتین» برای سرپوش‌ گذاشتن بر بحران‌های داخلی خود سوء استفاده می‌کند و عربستان سعودی از سودان در این قضیه با هدف ایجاد بحران خارجی برای مصر و اعمال فشار بر آن پشتیبانی می‌کند.

روزنامه الوطن مصر با استناد به یک سند منتسب به وزارت خارجه سعودی نوشت که سفیر عربستان در خارطوم روز یکشنبه 31/01/2016 با «ابراهیم غندور» وزیر خارجه سودان (بنا به درخواست غندور) دیدار کرد و غندور در این دیدار از حمایت ملک سلمان از سودان در قضیه حلایب و شلاتین قدردانی نمود.

این سند ضمن افشای حمایت عربستان از خواسته سودان در رابطه با حلایب و شلاتین، نشان می‌دهد که این دیدار که در آدیس‌آبابا و در حاشیه بیست‌و ششمین دور اجلاس اتحادیه آفریقا در حضور «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان و یک کارشناس اروپایی برگزار شد و طی آن وزیر خارجه سودان از حمایت عربستان از خواسته سودان در رابطه با «حلایب و شلاتین» و نیز حمایت‌های اقتصادی عربستان از سودان قدردانی کرد و همچنین تجدیدنظر سودان در روابط با گروه‌های فلسطینی را مورد اشاره قرار داد.

عمر البشیر که بتازگی به عربستان سعودی سفر کرده بود در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه گفت که مثلث حلایب و شلاتین متعلق به سودان است و کشورش برای پایان دادن به اختلافات با مصر درباره این منطقه به شورای امنیت سازمان ملل مراجعه خواهد کرد.
 
 حمایت تحریک آمیز عربستان از سودان
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین