|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
»
کد خبر: ۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
منفرد تصریح کرد:می‌دانستم در این شرایط سخت وارد چه فضایی می‌شوم و چه مسئولیت حساسی را عهده‌دار می‌شوم.
تدبیر و امیدوزیر راه نیافته به دولت یازدهم با اشاره به سوابق اجرایی‌‌اش در طول ۲۸ سال گذشته گفت: فردی با این خصوصیات را به راحتی نمی‌توان دور زد و یا انواع و اقسام مسائل را به او نسبت داد.

به گزارش  ایلنا؛ جعفر میلی منفرد در نشست صمیمانه‌ای با خبرنگاران که به منظور تقدیر از آن‌ها برگزار شد، گفت: در طول سال‌های گذشته هیچ وقت به دنبال مسئولیت نبودم اما زمانی که به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی شدم به خودم شک راه ندادم و با تمام قوت وارد شدم.

وی تصریح کرد: می‌دانستم در این شرایط سخت وارد چه فضایی می‌شوم و چه مسئولیت حساسی را عهده‌دار می‌شوم.

میلی منفرد به انگیزه اصلی خود برای ورود به این میدان اشاره کرد و افزود: آن چیزی که باعث شد به این میدان بیایم آن بود که وزارت علوم ویترین دولت از نظر داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: همچنین نمی‌خواستم به درخواست نسل جوانی که حضور فعال در انتخابات داشتند؛ جواب منفی بدهم.

وی با اشاره به اینکه این زیبایی‌هایی که خلق شد برای من از ده‌ها پست وزارت بالا‌تر است، افزود: ‌در گذشته موقعیت وزیر شدن را داشتم اما خودم نپذیرفتم.

میلی منفرد با بیان اینکه با فضای حاشیه‌ای بسیاری مواجه شدم، افزود: من که همیشه به عنوان بی‌حاشیه‌ترین مطرح بودم تبدیل به پرحاشیه‌ترین وزیر پیشنهادی شدم.

وی به سوابق اجرایی خود در طول ۲۸ گذشته در سطوح مختلف وزارت علوم اشاره کرد و افزود: فردی با این عقبه وقتی در جایگاهی قرار می‌گیرد مسلما با قدرت‌تر و مستقل‌تر می‌تواند آن مجموعه را در خدمت نظام و انقلاب و همچنین دولت یازدهم قرار بدهد.

وی خاطرنشان کرد: فردی با این خصوصیات را به راحتی نمی‌توان دور زد و یا انواع و اقسام مسائل را به او نسبت داد.

وی با تاکید براینکه در طول مدت خدمت خود عملکرد شفافی داشته‌ام، افزود: حتی به این مساله اذعان داشته‌اند که بالا‌ترین عملکرد را شما داشته‌اید و همچنین قوی‌ترین فرد نسبت با مسولیت خود در کابینه هستید.

میلی منفرد به فعال‌تر شدن اعضای هیات علمی در سراسر کشور با معرفی ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی علوم اشاره کرد و افزود: ‌در همین مدت کوتاه امید بیشتری از جهت اینکه دانشگاه می‌تواند وضعیت بانشاطی را به خود بگیرد، ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه خدا را شاکریم که توفیقی سرپرست وزارت علوم شد، افزود: با شخصیتی که آقای توفیقی دارند و نگاه بلندی که در حوزه علم و دانش از ایشان سراغ دارم ایشان می‌تواند این دوره گذار را با موفقیت سپری و به صورت قطعی استمرار پیدا کند.

میلی منفرد با تاکید براینکه باید امید را در دانشگاه‌ها زنده کنیم، افزود: ایفای نقش دانشگاهیان در تصمیم سازی‌های دولت یازدهم بسیار اهمیت دارد و امیدواریم که این مسیر با موفقیت طی شود.

وی با اشاره به اینکه به حزب و ستاد انتخاباتی وابسته نبوده است، افزود: البته حزبی بودن و یا حضور در ستاد اتنخاباتی اشکالی ندارد ولی این را می‌گویم که با فرادی مواجه هستید که به‌رغم برخی از اظهارات که دانشگاه با حضور ما شلوغ می‌شود این طور نیست بلکه برعکس دانشگاه با حضور ما آرامش واقعی خود را به دست می‌آورد.

میلی منفرد با اشاره به برنامه‌ای که تقدیم مجلس کرد، افزود: ‌ بیش از ۹۰ درصد برنامه من منطبق با قانون برنامه پنجم توسعه بوده است.

وی در واکنش به برخی اظهارنظر‌ها مبنی براینکه برنامه‌اش سکولار بوده است، افزود: ‌برنامه که منطبق با قانون برنامه باشد چطور می‌تواند سکولار باشد.

میلی منفرد با اشاره به اعتقادش به دموکراسی و احترام به رای نمایندگان مجلس گفت: در گذشته در خدمت دانشگاهیان بوده‌ام و با تمام توان کارم را ادامه خواهم داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین