کارگران برق جیرفت از ارتفاعات پوشیده از برف نجات یافتند
کد خبر: ۱۴۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
رئیس هلال احمر شهرستان جیرفت گفت:سه کارگر خط انتقال برق که در ارتفاعات جبالبارز در محاصره برف قرار گرفته بودند بعد از چهار روز تلاش توسط امدادگران جمعیت هلال احمر این شهرستان نجات یافتند.
 رئیس هلال احمر شهرستان جیرفت گفت:سه کارگر خط انتقال برق که در ارتفاعات جبالبارز در محاصره برف قرار گرفته بودند بعد از چهار روز تلاش توسط امدادگران جمعیت هلال احمر این شهرستان نجات یافتند.

وحید شاهرخی افزود: ستاد بحران استان کرمان، فرمانداری و هلال احمر جیرفت و تیم کوهستان این استان به مدت چهار روز همه توان خود را برای یافتن سه کارگر خط انتقال برق که در ارتفاعات جبالبارز در برف محاصره شده بودند به کار گرفتند.

وی اظهار کرد: صبح امروز با توجه به حجم سنگین برف و مسدود شدن راه ارتباطی روستای جشار جبالبارز، یک تیم از طریق شهرستان بم به این منطقه اعزام شد.

رئیس هلال احمر شهرستان جیرفت اظهار کرد: کارگران خط انتقال برق ساعت 15 و 30 دقیقه در ادامه این جستجوها توسط پایگاه جاده ای هلال احمر جبالبارز در مسیر روستای دهنو جبالبارز رویت شدند.

وی با بیان اینکه کارگران خط انتقال برق جیرفت در سلامتی کامل به سر می برند گفت: این افراد بلافاصله به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

وی ضمن تشکر از ستاد بحران، هلال احمر و تیم نجات کوهستان استان کرمان گفت: این عملیات با همکاری استانداری کرمان، هلال احمر و فرمانداری جیرفت انجام شد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: در این حادثه چهار کارگر خط انتقال برق جیرفت جان سالم به در بردند و 2 تن جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: روز شنبه هفته جاری 6 نفر از کارگران خط انتقال برق در ارتفاعات برفی جبالبارز از توابع جیرفت گرفتار برف شدند که سه نفر از این افراد برای نجات دیگران سعی داشتند خود را به نزدیکترین روستای این منطقه بنام دهنو برسانند که در نهایت یک نفر موفق به رسیدن به روستا و اطلاع رسانی از وضعیت همکاران خود شد.

وی افزود: بلافاصله بعد از اطلاع از وضعیت کارگران خط انتقال برق در ارتفاعات جبالبارز یک اکیپ امداد متشکل از یک گروه اورژانس، هلال احمر و یک لودر برای کمک به حادثه دیدگان به این منطقه اعزام شد.

وی ادامه داد: یک دستگاه بالگرد و تیم امداد و نجات کوهستان صبح امروز به منطقه دهنو از توابع منطقه جبالبارز جیرفت اعزام شد.

شاهرخی گفت: طی چند روز عملیات، جسد 2 نفر از کارگران خط انتقال برق منطقه جبالبارز شهرستان جیرفت در طول مسیر رسیدن به روستا کشف شد و به جیرفت انتقال پیدا کرد.

وی با بیان اینکه 6 نفر در این کارگاه مشغول فعالیت بوده اند تصریح کرد: یک نفر که خود را به روستای دهنو سغدر از توابع جبالبارز رسانده بود 2 روز قبل نجات یافت.

وی ادامه داد: 2 نفر از افراد این تیم امدادی فوت کردند و سه نفر نجات یافتند.

جبالبارز در 46 کیلومتری شمال شهر جیرفت و در راه اصلی جیرفت - کرمان قرار دارد.

این شهر دارای سه دهستان و 30 هزار نفر جمعیت است.

شهرستان جیرفت دارای اقلیم متنوع است و با وجود گرمسیر بودن، مناطق کوهستانی و سردسیر نیز دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین