|
|
امروز: يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۴۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
دادستانی کل ارمنستان آمادگی دارد در چارچوب اختیارات خود همکاری با ایران در زمینه ارائه معاضدت حقوقی به شهروندان ارمنستان در ایران و همچنین به شهروندان ایران در ارمنستان را گسترش دهد. طرفین بر اهمیت اقدامات نهادهای اجرایی در این زمینه تأکید کردند.
سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در ارمنستان در تاریخ 7 فوریه با آرتور داویتیان دادستان کل ارمنستان دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از سرویس خبری دادستانی کل ارمنستان، سید کاظم سجادی سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در ارمنستان در تاریخ 7 فوریه با آرتور داویتیان دادستان کل ارمنستان دیدار کرد. دادستان کل ارمنستان ضمن خیرمقدم گویی به مهمان خود، بر اهمیت سطح بالای روابط بین ارمنستان و ایران در زمینه های مختلف  تأکید کرد. وی گفت، پتانسیل لازم برای تحکیم  هرچه بیشتر همکاری ها بین نهاد های حقوقی دو طرف، موجود می باشد. 



سید کاظم سجادی نیز همکاری ها بین دادستانی کل دو کشور و  دیگر نهادهای حقوقی را مهم خواند و گفت که در نتیجه تسهیلات  تردد بین دو کشور، میزان سفرهای متقابل بین شهروندان ارمنستان و ایران افزایش یافته است. سفیر ایران روند آشنایی شهروندان با قوانین کشور در مرز ارمنستان و ایران را که در چارچوب توافقات کاری آغاز شده است، مهم دانست.

در ملاقات مذکور مسائل مودر علاقه دو طرف در خصوص معاضدت حقوقی متقابل و استرداد زندانی ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.

آرتور داوتیان تأکید کرد: دادستانی کل ارمنستان آمادگی دارد در چارچوب اختیارات خود همکاری با ایران در زمینه ارائه معاضدت حقوقی به شهروندان ارمنستان در ایران و همچنین به شهروندان ایران در ارمنستان را گسترش دهد. طرفین بر اهمیت اقدامات نهادهای اجرایی در این زمینه تأکید کردند. 

سید کاظم سجادی دعوت دادستان کل ایران را به دادستان کل ارمنستان برای سفر به ایران منتقل کرد. آرتور داویتیان به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور تبریک گفت.

طرفین در ملاقات مذکور سایر مسائل مورد علاقه را مورد بررسی قرار داده و در راستای همکاری های آتی به توافق رسیدند.  



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین