|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۴۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
نخست وزیر انگلیس برای ایجاد روابط مستحکم تجاری، به چین سفر می‌کند.
 نخست وزیر انگلیس برای ایجاد روابط مستحکم تجاری، به چین سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد ترزا می – نخست وزیر این کشور – در ادامه سلسله سفرهای خود برای ایجاد روابط مستحکم با قدرت‌های تجاری برتر جهان همزمان با مذاکرات برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، به کشور چین سفر خواهد کرد.

سخنگوی دولت انگلیس از ذکر جزئیات این سفر خودداری کرد. با این وجود، ترزا می علاقه‌مند است پیش از آغاز برخی از پیچیده‌ترین گفتگوهای کشورش با اروپا برای خروج از این اتحادیه، با تامین کردن حمایت خارجی، لندن را در موضع قدرتمندتری قرار دهد.

پیش‌تر ترزا می زمان کوتاهی پس از همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تصدی سکان نخست وزیری این کشور در سال گذشته، برای شرکت در نشست اقتصادی گروه بیست (جی 20) در ماه سپتامبر به چین سفر کرد. با این حال، شی جین چینگ -- رییس جمهور چین -- بار دیگر از ترزا می دعوت کرده است که به پکن سفر کند.

مسائل تجاری گفتگوهای اصلی خارجی ترزا می با رهبران خارجی در ماه‌های اخیر بوده است. نخست وزیر انگلیس در گفتگو با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا؛ نارندرا مودی، نخست وزیر هند و دیگر قدرت‌های جهانی برای آغاز گفتگوها پیرامون افزایش روابط دو جانبه اطمینان حاصل کرده است.

با این حال، تلاش ترزا می برای گفتگوها با اتحادیه اروپا با انتقاد همراه بوده است. همچنین برخی نمایندگان مخالف پارلمان از او به دلیل اجتناب از موضوعات مهم تنها به دلیل مسائل تجاری انتقاد کردند. این انتقادات زمانی شدت گرفت که نخست وزیر انگلیس علی رغم قانون ممنوعیت موقت ورود شهروندان 7 کشور به آمریکا از سوی ترامپ، به عنوان اولین رهبر یک کشور خارجی با رییس جمهور جدید آمریکا دیدار کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین