کد خبر: ۱۴۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
اما در انتخابات میان دوره‌ای، عرصه رقابت در سنا شامل ایالت‌هایی نظیر میسوری و ویرجینیای غربی و همچنین ایالت‌هایی با آرای پرنوسان نظیر اوهایو، پنسیلوانیا و ویسکانسین خواهد بود که در همگی آنها ترامپ برنده شده است.
 بررسی‌ها نشان می‌دهد، با وجود پایین بودن میزان محبوبیت دونالد ترامپ در نظرسنجی‌های سراسری، میزان حمایت رای‌دهندگان جمهوری‌خواه از وی در ایالت‌هایی که نقشی کلیدی درتعیین نتیجه انتخابات میان دوره‌ای سنای آمریکا دارند، همچنان بالاست.

به نقل از واشنگتن اگزمینر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با وجود اینکه در نظرسنجی‌های سراسری با کاهش میزان محبوبیت مواجه شده، همچنان در حلقه مرکزی جمهوری‌خواهان چهره‌ای محبوب است.

میزان محبوبیت ترامپ در حال حاضر 45 درصد است که در مقایسه با میزان محبوبیت‌سایر روسای جمهور قبلی آمریکا در روزهای نخست ریاست جمهوری‌شان، پایین‌ترین رقم محسوب می‌شود. اما تصویر ترامپ و سیاست‌های وی در میان رای‌دهندگان مناطق جمهوری‌خواه و ایالت‌هایی که نقشی کلیدی در پیش‌برد برنامه‌های وی از طریق کنگره و پیروزی حزب متبوع وی در انتخابات سال 2018 دارند، همچنان از حمایت برخوردار است.

دیوید کارنی، یک جمهوری خواه کهنه کار در نیوهمپشایر که قبلا مشاور نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا بوده در این باره می‌گوید: «خبر بد برای شما و همکارانتان این است که نوشتن در مورد آمار و ارقام سراسری در این فضا یک کار بی فایده است...»

به گفته کارشناسان جمهوری‌خواه که نظرسنجی‌های انجام شده از ابتدای سال جاری میلادی را مورد بررسی قرار داده‌اند، هرچند وضعیت ترامپ در نظرسنجی‌های سراسری خوب نیست، اما وی در ایالت‌هایی که ممکن است در نتایج انتخابات میان دوره‌ای نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند، بسیار محبوب‌تر است. فعلا، این نتایج نشان می‌دهد که احتمال کمی نسبت به دوره‌های قبلی پسا انتخاباتی وجود دارد که دموکرات‌ها بتوانند از چالش‌های پیش روی رئیس‌جمهوری جدید منتفع شوند.

کارشناسان جمهوری‌خواه می‌گویند، درست مانند انتخابات سراسری ماه نوامبر (آبان) رقم بالای نارضایتی از وی عمدتا به نارضایتی‌ها از رهبری وی در مراکز شهری پرجمعیتی نظیر شیکاگو، لس آنجلس و نیویورک بر می‌گردد.

اما در انتخابات میان دوره‌ای، عرصه رقابت در سنا شامل ایالت‌هایی نظیر میسوری و ویرجینیای غربی و همچنین ایالت‌هایی با آرای پرنوسان نظیر اوهایو، پنسیلوانیا و ویسکانسین خواهد بود که در همگی آنها ترامپ برنده شده است.

میسوری یک نمونه بسیار خوب در این زمینه است. ترامپ در انتخابات ماه نوامبر به راحتی در میسوری به پیروزی رسید. در این ایالت، سناتورهای آسیب پذیری نظیر سناتور دموکرات کلیر مک کاسکیل، در محدوده قرمز قرار دارند و اگر دموکرات‌ها می‌خواهند در انتخابات میان دوره‌ای کرسی‌های بیشتری را به خود اختصاص دهند، باید راهی برای افزایش محبوبیت سناتورهای خود پیدا کنند.

بر اساس نظرسنجی‌ای که طی روزهای پنجشنبه و جمعه از 863 رای دهنده احتمالی در ایالت میسوری انجام شده، 47 درصد از رای دهندگان موافق و 43 درصد مخالف عملکرد ترامپ بوده‌اند. در این ایالت 50 درصد موافق فرمان مهاجرتی ترامپ بوده‌اند و درصد مخالفان 41 درصد بوده است.
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین