|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۴۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
مهرزاد حمیدی ظهر امروز در یک نشست خبری در خصوص برگزاری مسابقات فوتبال زیر 18 سال پسران دانش‌آموز در بندرعباس، افزود: پس از چند سال توقف مسابقات فوتبال زیر 18 سال شکل‌گرفته است.
 معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با اعلام هشدار نسبت به وضعیت چاقی در بین دانش‌آموزان، گفت: با آمار مناسبی در این زمینه روبه‌رو نیستیم و اگر اعتیاد موبایلی، آپارتمان‌نشینی و زندگی ماشینی به این شکل تداوم داشته باشد این چاقی به دردی بزرگ تبدیل‌شده و باید به فکر چاره‌اندیشی باشیم و در این زمینه باید مسئولان وزارت بهداشت و درمان و رسانه‌ها به کمک بیایند وگرنه تا 20 سال آینده با سونامی بیماری‌های غیر واگیر مواجه می‌شویم.

 مهرزاد حمیدی ظهر امروز در یک نشست خبری در خصوص برگزاری مسابقات فوتبال زیر 18 سال پسران دانش‌آموز در بندرعباس، افزود: پس از چند سال توقف مسابقات فوتبال زیر 18 سال شکل‌گرفته است.

وی بابیان اینکه در پنج سال گذشته این رشته ورزشی در این رده سنی برگزار نشده است، تصریح کرد: در مسابقات شهدای مدافع حرم که با حضور 13 تیم و 406 دانش‌آموز در بندرعباس برگزار می‌شود، 9 نفر از فدراسیون فوتبال در صدر آن‌ها فریدون معینی به‌عنوان نماینده و ناظر فنی بر این مسابقات و عملکرد بازیکنان نظارت دارند.

حمیدی عدم حضور تمامی استان‌ها در این مسابقات را به‌واسطه فاصله زمانی در برگزار نشدن آن و همچنین نبود زمین چمن در اختیار مدارس سراسر کشور دانست و عنوان کرد: در رشته فوتسال با استقبال 28 استان مواجه شدیم که این نشان‌دهنده وجود ظرفیت ورزشی در آموزش‌وپرورش است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حالی از سال 92 این مسئولیت را پذیرفتم که بسیاری از رشته‌های ورزشی غیرفعال بودند و تنها مسابقات ورزشی به چشم یک جشنواره نگریسته می‌شد، اضافه کرد: پس‌ازآن با برگزاری جلسات مختلف و استفاده ازنظر صاحب‌نظران و کارشناسان شاهد برگزاری متوالی و مستمر رشته‌های ورزشی از مقطع ابتدایی تا متوسطه هم در بخش آقایان و هم بانوان هستیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش کشور با اشاره به اینکه در سه سال گذشته فعالیت‌های ورزشی به شکل چشمگیری افزایش‌یافته است، تصریح کرد: در این مدت خوشبختانه دولت و مجلس در این مدت به‌خوبی حمایت کرده و از کف حیاط مدرسه امروز ورزش گسترش‌یافته و به سالن‌ها و میادین ورزشی برده‌ایم.

حمیدی بابیان اینکه با برگزاری المپیاد درون مدارس سعی در فعال‌سازی تمامی مدارس در عرصه ورزش و مشارکت حداکثری داشته‌ایم، اضافه کرد:در تمامی استان برای نخستین بار مسابقات مدرسه قهرمان برگزار شد که با استقبال و اقبال وسیع روبه‌رو شده است. در کنار آن کانون‌های تخصصی رشته‌های ورزشی تشکیل و با استفاده از مربیان تخصصی نخبگان شناسایی و در آنجا پرورش می‌یابند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش کشور بابیان اینکه مسیر ترقی خزانه 13 میلیونی استعدادهای دانش‌آموزان ترسیم و در حال حرکت است، اظهار کرد: باید فدراسیون‌های ورزشی در این راه هوشمند بوده و با تعامل مناسب از این استعدادها استفاده کنند همچون فدراسیون دوومیدانی که با برگزاری یک فراخوان و 2 هزارنفری پس از غربالگری در حال حاضر 200 دانش‌آموز را زیر نظر دارد.

حمیدی با اشاره به اینکه با تمامی مشکلات مالی سعی داریم زمینه اعزام تیم‌های ورزشی دانش‌آموزی به مسابقات بین‌المللی را فراهم کنیم، عنوان کرد: کار اصلی آموزش‌وپرورش تربیت، سلامت، مأنوس کردن آن‌ها به ورزش است و در کنار آن استعدادها سرازیر شده و آنگاه فدراسیون‌ها باید با برنامه از آن‌ها استفاده کنند و امیدوارم فدراسیون‌ها از این 13 میلیون غافل نباشند.

وی سرانه فیزیکی حوزه ورزش این وزارتخانه را 3 هزار متر بدون حیاط مدارس دانست و خاطرنشان کرد: 780 پروژه ورزشی نیمه‌تمام که 230 مورد آن استخر است در دستور کار قرارگرفته که امیدواریم با بودجه‌های تخصیص‌یافته بتوانیم به تکمیل آن‌ها بپردازیم.

حمیدی با اشاره به اینکه پس از سال‌ها ردیف تربیت‌بدنی و سلامت به‌صورت مستقل درآمده است، اضافه کرد: اعتباری یک هزار میلیارد ریالی در سال جاری در بودجه قرار داشت که 40 درصد آن محقق و تخصیص یافت و 25 درصد آن به‌زودی تخصیص می‌یابد و مابقی امیدواریم تا پایان سال محقق شود تا چرخ ورزش و سلامت مدارس همچنان با شتاب حرکت کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش کشور در ادامه با اشاره به پیمایش ملی در سال 90 و به دست آمدن آمار مهمی مبنی بر اینکه 21 درصد دانش‌آموزان یا چاق بوده یا اضافه‌وزن دارند، تصریح کرد: پیمایش جدید هنوز منتشرنشده است اما با توجه به اینکه یک دانش‌آموز تنها 6 ساعت از وقت خود را مدرسه و مابقی را در کنار خانواده و جامعه می‌گذراند باید علاوه بر نقش مدارس بر نقش سایر متولیان همچون خانواده و رسانه‌ها توجه جدی کرد.

این مقام مسئول بابیان اینکه با امورات صورت گرفته به‌ویژه مدرسه محوری و برگزاری المپیادهای مدرسه‌ای سعی در پویایی و تحرک دانش‌آموزان داریم، اضافه کرد: با توجه به مطالعات پایان‌نامه‌های دانشجویی به‌طور حتم این موضوع نمایان است و همین‌که این 21 درصد به 22 درصد هم برسد کار بزرگی بوده است زیرا آموزش‌وپرورش وظیفه خود را انجام داده حال اینکه خانواده‌ها و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در این بحث تا چه حد تلاش کرده و موفق بوده‌اند باید بررسی شود.

حمیدی ادامه داد: چاقی در بین دانش‌آموزان را بارها هشدار داده‌ام زیرا با آمار مناسبی روبه‌رو نیستیم و اگر اعتیاد موبایلی و آپارتمان‌نشینی و زندگی ماشینی به این شکل تداوم داشته باشد این چاقی به یک درد بزرگ تبدیل‌شده و باید به فکر چاره‌اندیشی باشیم و در این زمینه باید مسئولان وزارت بهداشت و درمان و رسانه‌ها به کمک بیایند وگرنه تا 20 سال آینده با سونامی بیماری‌های غیر واگیر مواجه می‌شویم.

وی در پایان از میزبانی استان هرمزگان تقدیر کرد و افزود: هرمزگان در رشته فوتبال دانش‌آموزی همواره حرفی برای گفتن داشته  و توانسته به‌خوبی بدرخشد که این نشان‌دهنده مدیریت مناسب در رأس آموزش‌وپرورش استان و عملکرد درخشان متولیان ورزش آموزش‌وپرورش است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین