|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۵
کد خبر: ۱۴۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
ریاست کمیسیون امور داخلی مجلس، ریاست کمیسیون امور دفاعی مجلس و نیز نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولیتهای او در خانه ملت بوده است. وی همچنین رئیس هیات اجرائی بین المجالس نیز بوده است.
  اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع، روز شنبه(16 بهمن ماه) به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی تشکیل شد.

 آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، از موسسین و چهره‌های برجسته جامعه روحانیت مبارز تهران در سال 1310 در خانواده ای روحانی در کرمان به دنیا آمد؛ پدرش‌، حجت‌الاسلام‌ حاج‌ شیخ‌ عباس‌ از روحانیون‌ و وعاظ‌ معروف‌ شهر کرمان بود و در زمان‌ رضاشاه‌ به دلیل اعتبار فراوانی که در این شهر در میان مردم داشت؛ با وجود یک‌ شکل‌ شدن‌ لباس‌، جواز لباس‌ روحانیت‌ دریافت‌ کرده‌ بود.

وی تحصیلات مقدماتی‌اش را در حوزه علمیه کرمان گذراند و سپس برای ادامه تحصیلاتش به حوزه علمیه قم رفت. کشور عراق و حوزه علمیه نجف اشرف نیز مقصد بعدی آیت‌الله موحدی کرمانی برای تحصیل علوم دین بوده است.

آیت الله موحدی کرمانی در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم کرمان برگزیده شد و پس از آن در دوره‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم به نمایندگی از مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی حضور داشت.

ریاست کمیسیون امور داخلی مجلس، ریاست کمیسیون امور دفاعی مجلس و نیز نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولیتهای او در خانه ملت بوده است. وی همچنین رئیس هیات اجرائی بین المجالس نیز بوده است.

امامت جمعه کرمانشاه پس از شهادت آیت الله شهید اشرفی اصفهانی نیز از جمله سوابق آیت‌الله موحدی کرمانی است. امامت جمعه‌ای که حضور بیشتر وی را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در برداشت.


وی پس از پایان دفاع مقدس نیز برای مدت 14 سال و تا سال 1384، نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را عهده دار بود.

موحدی کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری بوده و از ابتدای انقلاب اسلامی به نمایندگی از مردم کرمان در تمامی ادوار مجلس خبرگان رهبری حضور داشته است؛ آیت‌الله موحدی کرمانی در سال 1391 با حکم مقام معظم رهبری به سمت امامت جمعه موقت تهران منصوب شد.

موحدی کرمانی

ریاست موحدی کرمانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام

 اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع، روز شنبه(16 بهمن ماه) به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی تشکیل شد.

شعری که رئیس مجمع تشخیص در پاسخ به تبریک فرزندش خواند

محمدحسین موحدی کرمانی فرزند آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی درباره پست جدید پدرش به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، گفت: چند روز پیش وقتی به پدرم به شوخی، ریاست جلسات مجمع تشخیص توسط وی رو تبریک گفتم، ایشون لبخندی زدند و این شعر رو از اسفار ملاصدرا خواند: کل ما فی الکون وهم او خیال / او عکوس فی المرایا اوظلال
یعنی هرچه که در هستی هست، همه وهم یا خیالاتی بیش نیست و یا عکس‌هایی است در آینه و یا سایه‌هایی بیش نیست. یعنی مقامات دنیوی، خیالاتی بیش نیستند.

ناامیدی فرزندان آیت الله از استفاده از رانت پدر

فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آیت الله موحدی کرمانی تاکنون سفارشی در حق فرزندان کردند، گفت: کل خانواده {برادران و خواهران} در اینکه حاج‌آقا سفارشی به کسی در مورد ما بکنند ناامید هستند،  به گونه‌ای که در هیچ موضوع مالی و تحصیلی سفارش مارو به جایی نکرده‎اند.

وقتی تنها به سرو زرشک پلو با مرغ با نوشابه در عروسی بسنده می شود

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه در باب موضوع ازدواجم هم پدرم به بنده کمکی نکرد و من از طریق معلمی و تدریس خصوص مراسم عروسی را برگزار کردم تاکید کرد: برای مهمانان جشن عروسی تنها زرشک پلو با مرغ با نوشابه تدارک دیده بودیم که موضوع باعث شد، جمعی از دوستان، مراسم را مسخره کنند.

روایت فرزند از دلخوری های پدر

وی  تصریح کرد: پدرم از وضعیت اقتصادی کشور و از اینکه بعضی از مسئولین حقوق‌های بالا می‌گیرند، زندگی‌‎های اشرافی دارند در حالیکه بعضی از مردم با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند خیلی ناراحت هستند.

موحدی کرمانی درباره اینکه آیا فرزندان در خانه با پدر از نظر اعتقادی و گرایشات سیاسی اختلاف نظر دارند یا خیر، اظهارکرد: تمام خانواده در گرایشات سیاسی با پدر همسو هستند.

5 فرزند حاصل ازدواج آیت الله موحدی کرمانی/ بزرگترین فرزند 60 و کوچکترین فرزند 48 سال دارد

وی با اشاره به اینکه بزرگترین فرزند خانواده ما فاطمه 60 ساله و کوچکترین بنده با 48 سال سن هستم افزود: ما سه برادر به نام‌های محمدحسن،محمدحسین و عباس و دو خواهر به نام‌های فاطمه و سکینه هستیم و از نظر گرایشات سیاسی و اعتقادی با پدرمان همسوو هم‌نظر هستیم.

حقوق=2 یا 3 میلیون تومان

فرزند آیت‌الله موحدی کرمانی درباره میزان حقوق پدرش گفت: تاکنون از پدر درباره میزان حقوقش سوالی نپرسیدم، از این رو به طور دقیق نمی‌دانم که وی چقدر حقوق دریافت می کند، ولی بعید میدانم حقوق پدر بیشتر از دو یا سه میلیون باشد.

موحدی کرمانی در ادامه تاکید کرد: جدیدا فهمیدیم که در دورانی که پدر، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بود با وجود اینکه بچه های خودشان وضع مالی مناسبی نداشتند، نیمی از حقوقشان را به یکی از نیازمندان می‌دادند.

گزارش موحدی کرمانی به رهبر انقلاب از  یک پرداخت دلاری

فرزند آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: پدرم یکبار که به عنوان رئیس کمیسیون دفاع مجلس سفری به خارج از کشور داشتند، در بازگشت حق ماموریتی به صورت دلار به پدرم پرداخت شده بود که پدر ضمن اعتراض به این موضوع و گزارش به مقام معظم رهبری، کل مبلغ را برگرداندند.

حضور مسئولان با حضور همسرشان در منزل رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

وی در خصوص حضور مسئولین کشوری و لشکری در منزل آیت الله موحدی کرمانی گفت: اکثر مسئولین برای دیدار با پدر به منزل ما رفت و آمد دارند که در این بین، برخی از آنها به همراه همسرشان در منزل ما حضور پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه با خانواده آیت‌الله هاشمی رفت وآمد زیادی داشتیم تاکید کرد: قبل از انقلاب، خانواده ما با خانواده مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شهید باهنر، شهید بهشتی و ربانی املشی رفت و آمد بسیاری داشتیم و هم اکنون هم تا حدودی این موضوع ادامه پیدا کرده است.

فرزند آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه مادرم شدیدا با پدرم از نظر اعتقادی همسو هستند، تاکید کرد: مادرم (صدیقه مشارزاده مهرابی) از مبارزات و فعالیت‌های در زمان انقلاب پدر خاطرات فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه "پدر در آن دوران در مسجد مسلم بن عقیل در خیابان پیروزی که منزل ما نیز در همانجا بود سخنرانی می کرد." اظهار کرد: در دوران انقلاب، شبی پدرم در حالیکه در حال بازگشت از مسجد به منزل بود، زنگ منزل به صدا در آمد و تعداد زیادی سرباز با پوتین وارد منزل ما شدند و از درب ورودی تا اتاق به ردیف با تفنگ ژسه ایستادند، در همین زمان پدر به منزل رسید.

موحدی کرمانی افزود: بعد از رسیدن پدر از مسجد به منزل، مسئول سربازان رو کرد به سربازان و گفت: "حاج‌آقا قباشون رو پوشیدند و عمامه‌شون رو هم گذاشتند، برویم."، پدر از شنیدن این جمله به خانواده رو می کرد و گفت: چیز مهمی نیست ناراحت نباشید.

به گزارش میزان، وی در ادامه افزود: خدا خواست تا ماموران وارد اتاق نشیمن نشوند، چراکه کمد اتاق پر بود، از اعلامیه های امام خمینی(ره) که معلوم نبود مامور لباس شخصی با دیدن این مقدار زیاد اعلامیه چه واکنشی انجام دهد.

موحدی کرمانی با بیان اینکه در دوران انقلاب من تنها ده سال سن داشتم، تصریح کرد: این "بگیر و ببندها" در زمان انقلاب برای ما عادی شده بود و تنها نگران لو رفتن اعلامیه‌ها بودیم.

مراجعه به زندان و پاسخ مسئول زندان

موحدی کرمانی در ادامه خاطره ای از دوران فعالیت های پدرش را ذکر کرد و گفت: در دوره ای برای ملاقات پدر به همراه مادرم به زندان مراجعه کردیم و مسئول زندان نه تنها اجازه ملاقات نداد بلکه به دروغ گفت: "ما هیچ روحانی رو دستگیر نکردیم."

وی با اشاره به سفر پدر خود به نجف به منظور دیدار با امام خمینی(ره) قبل از انقلاب گفت: در سفری که پدر در تابستان 1357 برای دیدار با امام خمینی(ره)و دادن گزارش به ایشان داشتند، او را همراهی کردیم.

موحدی کرمانی اضافه کرد: وقتی در طبقه بالا مشغول بازی با نوه امام خمینی بودیم، پدر را می دیدیم که با امام خمینی(ره) به طور خصوصی و دونفره صحبت می‌کنند.

فرزند آیت‎الله موحدی کرمانی تاکید کرد: هنگام برگشت از عراق، تعداد زیادی از اعلامیه های امام خمینی را در چمدان جاسازی کردیم و در فرودگاه مهرآباد دعا می کردیم که مبادا چمدان های ما را بگردند که الحمدلله دعایمان مستجاب شد و اتفاقی نیافتاد.

منبع:میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین