|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۰
کد خبر: ۱۴۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک گفت و گوی تلفنی با اشاره به دوستی تاریخی میان دو کشور بر تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.
 پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک گفت و گوی تلفنی با اشاره به دوستی تاریخی میان دو کشور بر تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.

جنتیلونی در این گفت و گوی تلفنی که شب گذشته انجام شد، براهمیت نقش ناتو و همکاری میان اروپا و امریکا برای برقراری صلح و ثبات در قبال چالش ها و تهدیداتی که برای امنیت مشترک وجود دارد، تاکید کرد.

نخست وزیرایتالیا و رئیس جمهور آمریکا در این راستا، بر تعهد بی وقفه در مبارزه علیه تروریسم و افراط گرایی و تقویت تلاش ها برای حل بحران اوکراین، صلح در خاورمیانه و در سوریه ، بویژه در شمال افریقا تاکید داشتند.

رئیس جمهوری آمریکا که در جریان رقابت های داغ انتخاباتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را یک «مانع» توصیف کرده بود، در گفت و گوی تلفنی با نخست وزیر ایتالیا بر حمایت و تعهد واشنگتن به این سازمان تاکید کرد.

کاخ سفید نیز دربیانیه ای اعلام کرد: ترامپ بر تعهد آمریکا در قبال ناتو تکرار و بر اهمیت شریک شدن همه متحدان ناتو دررفع فشار مالی هزینه های دفاعی تاکید کرد.

جننتیلونی همچنین دراین تماس تلفنی به تشریح توافق اخیر میان ایتالیا و لیبی برای مبارزه با قاچاق انسان و سیاست های پذیرش پناهندگان و تنظیم جریان مهاجرتی در احترام به حقوق بشر پرداخت.

رهبران ایتالیا وآمریکا قراراست در ماه مه آینده در اجلاس جی 7 که به ریاست ایتالیا در شهر تائورمینا در جنوب این کشور برگزار خواهد شد، دیدارکنند.

ترامپ در روزهای اخیر با سایررهبران جهان نیزتماس تلفنی داشت ، اما بدترین مکالمه را با 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا داشت. وی با نخست وزیر استرالیا در باره توافق کانبرا و واشنگتن در دوران باراک اوباما برای انتقال گروهی از پناهجویان صحبت کرد ولی به طور ناگهانی با عصبانیت به تماس تلفنی 25 دقیقه ای اش با ترنبول پایان داد و نخست وزیر استرالیا را متهم به تلاش برای صادر کردن 'بمبگذاران بعدی بوستون' به آمریکا کرد.

ترامپ در مورد انتقال گروهی از پناهجویان در بازداشتگاه های نائورو و مانوس به آمریکا براساس توافق صورت گرفته با دولت اوباما، به ترنبول، گفت: من این افراد را نمی خواهم. ترامپ این گفت وگوی تلفنی را که در آن روز با پنج رهبر جهان از جمله 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه گفت وگو کرده بود، بدترین روز دانست.

استرالیا در آبان ماه اعلام کرد که یک معامله با آمریکا انجام داده که براساس آن تعداد قابل توجهی از یکهزار و 200 پناهجوی استقرار یافته در بازداشتگاه های دریایی استرالیا در نائورو و مانوس پس از ارزیابی به آمریکا منتقل می شوند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین