|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۴۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر حکم تمدید حضور نظامیان کشورش را در عملیات طوفان قاطعیت ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن صادر کرد.
 عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر حکم تمدید حضور نظامیان کشورش را در عملیات طوفان قاطعیت ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن صادر کرد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان عربی، عبدالفتاح السیسی پس از جلسه شورای دفاع ملی متشکل از نخست وزیر، وزیران دفاع، کشور، امور خارجه و دارایی، رئیس ستاد جنگ نیروهای مسلح، رئیس مخابرات و فرماندهان نیروهای مسلح، رئیس شورای عملیات و مدیر مخابرات جنگ مصر این حکم را صادر کرد.

ریاست جمهوری مصر امروز / یکشنبه/ در بیانیه ای با اعلام این مطلب افزود: شورای دفاع ملی بر اساس ماده 152 قانون اساسی و با هدف دفاع از امنیت ملی، با تمدید حضور نیروهای مسلح در منطقه خلیج فارس، دریای سرخ و باب المندب موافقت کرده است.

بر اساس این بیانیه، شورای دفاع ملی مصر همچنین آخرین اوضاع امنیتی در سطح داخلی، تلاش های صورت گرفته برای مبارزه با تروریسم در صحرای سینا و پیگیری عملیات نظامی مقابله با آن را مورد بررسی قرار داد.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 10هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین