کد خبر: ۱۴۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
سازمان استاندارد به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (SMIIC) عضویت دارد و به عنوان یکی از اعضای موثر در مجمع SMIIC بحث حلال را در ایران و کشورهای منطقه دنبال می­کند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در کرج برگزار شد با ارائه گزارشی از پیشرفت­های سازمان ملی استاندارد ایران در دولت تدبیر و امید گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 13 هزار استاندارد ملی تدوین شده است.




انقلاب اسلامی ایران، انقلابی همه جانبه بود

پیروزبخت در این مراسم ضمن مقایسه سایر انقلابهای بزرگ جهان مثل انقلاب فرانسه و روسیه با انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های بزرگ جهان متفاوت است چون اولا؛ انقلاب اسلامی ایران انقلابی همه جانبه بود و در همه جهان فراگیر شد دوما؛ انقلاب ایران انقلابی بود برگرفته از اسلام و این ویژگی در هیچ یک از انقلاب­های دیگر جهان دیده نمی شود و سوما؛ رهبری این انقلاب را فقیهی آگاه و اسلام شناس به عهده داشت.

در رهبری امام خمینی سه عنصر خدا، خرد و عشق مشهود بود

وی در ادامه گفت: در رهبری امام خمینی سه عنصر خدا، خرد و عشق مشهود بود. امام خمینی ( ره ) برای خدا گام برمی­داشت و در این راه با درایت و خرد عمل می­کرد و به مردم ایران عشق می­ورزید.
پیروزبخت، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان ملی استاندارد ایران از ابتدای دولت تدبیر و امید گفت: تقریبا یک سوم استانداردهایی که از ابتدای تاسیس این سازمان تا کنون تدوین شده مربوط به فعالیت های سازمان ملی استاندارد ایران در دولت تدبیر و امید است که تعداد آنها بالغ به سیزده هزار استاندارد می رسد.

او گفت: امروزه بیش از صد دفتر استانداردسازی در ادارات کل استاندارد استانها دایر شده است.

مشارکت فعال سازمان ملی استاندارد ایران در مجامع بین المللی

پیروزبخت در این مراسم گفت: سازمان استاندارد به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (SMIIC) عضویت دارد و به عنوان یکی از اعضای موثر در مجمع SMIIC بحث حلال را در ایران و کشورهای منطقه دنبال می­کند.

نقش فعال سازمان ملی استاندارد ایران در کدکس غذایی
رییس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: برای نخستین بار و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت هماهنگی کمیته منطقه ای خاور نزدیک در کدکس به عهده سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفته است.

وی از ارتقاء رتبه سازمان ملی استاندارد ایران در بین 163 کشور، در سال 2015 از 31 به 27 و براساس اعلام شفاهی سازمان بین المللی استاندارد ایزو در سال 2016 به 23 خبر داد و این موضوع را نشانه حرکت روبه جلوی این سازمان دانست.

وی با اشاره به دستاوردهای متعدد سازمان ملی استاندارد ایران در حوزه های ارزیابی انطباق، استانداردسازی، اندازه شناسی، تایید صلاحیت و پژوهش گفت: همه این دستاوردها حاصل زحمات مدیران و همکارانم در سازمان ملی استاندارد ایران است. وی خطاب به کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران گفت: باید بدانید تلاش های شما بی ثمر نمانده است.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین