|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۴۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
ما در دفاع از خودمان از هیچ کسی اجازه نمی گیرم و در توسعه توانایی دفاعی خودمان هم باز از کسی اجازه نخواهیم گرفت. توصیه ما این است که دولت جدید ترامپ گذشته ایران و آمریکا را بیشتر مطالعه کنند.
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معلوم است که ترامپ پیمانکار ساختمانی است و همه جا به دنبال دیوارکشی است، اما مطمئن باشید که هر جا دیواری کشیده شود دیوارها زود فرو خواهند ریخت، ما توانایی دفاع از خودمان را داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که پس از جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که پیش از این هم گفته بودم تا قبل از صدور احکام جدید مجمع جلسات کمیسیون ها برگزار می شود. امروز جلسه مجمع تشخیص مصحلت نظام با مجوزی که رهبری به آیت الله موحدی کرمانی داده بودند به ریاست ایشان تشکیل شد. موضوع این جلسات بررسی مغایرت های برنامه های مجلس با سیاست های کلی نظام است.

وی ادامه داد: ما 26 مغایرت و 5 عدم انطباق میان برنامه های مجلس شورای اسلامی و سیاست های کلی نظام توسط کمیسیون نظارت مجمع، را تشخیص دادیم.

رضایی در همین رابطه افزود: امروز هم جلسه‌ای در این راستا تشکیل شد و فردا در دو نوبت صبح و بعداز ظهر و همچنین جلسه ای فوری در دوشنبه هم برگزار می شود؛ چرا که شورای نگهبان وقت قانونی ما برای ارائه این مصوبات را تا دوشنبه اعلام کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تغییر دولت در ایالت متحده آمریکا و ریاست جمهوری دونالد ترامپ اظهار کرد: متاسفانه دولت آقای ترامپ تحت تاثیر آل سعود، نتانیاهو  و اسرائیل وارد یک چالش بدون منطق و دلیل با جمهوری اسلامی ایران شده است. تحریم هایی که علیه شرکت ها و اشخاص حقیقی اعمال کردند و همچنین لفاظی هایی که انجام می دهد نشان دهنده این چالش ها است.

وی ادامه داد: ما این چالش ها را زیر سر فشار آل سعود و اسرائیل می دانیم؛ توصیه می کنیم که آمریکا وارد این ماجرا نشود، چرا که ماجرای خوبی نیست. حتی اگر این صحبت ها در حد لفاظی هم باشد این لفاظی ها هم بالاخره بدون پاسخ نخواهد ماند؛ چرا که لفاظی ها خودش یک نوع ماجراجویی است و چالش ایجاد می کند.

رضایی با اشاره به تجربه ایران در دفاع از خود مقابل قدرت های بزرگ در 8 سال جنگ تحمیلی یادآور شد: قبلا هم آل سعود و اسرائیل صدام را تحت فشار قرار دادند تا به ایران حمله کنند. منطقه را ناامن کردند و خودشان هم شکست سنگینی خوردند. هم وقت ما و هم وقت منطقه را گرفتند و ناامنی را در منطقه گسترش دادند.از همین رو است که باز توصیه می کنیم ترامپ وارد این ماجراجویی ها نشود.

وی در همین رابطه تاکید کرد که جمهوری اسلامی هیچگاه به دنبال جنگ نیست، اما در دفاع از خودش هیچ کوتاهی نخواهد کرد و اگر کسی به جمهوری اسلامی ایران چشم طمع دوخته باشد حتما پشیمان خواهد شد.

رضایی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به تهدیدهایی که از سوی آمریکا در ارتباط با آزمایشات موشکی ایران مطرح شده است گفت: ما در دفاع از خودمان از هیچ کسی اجازه نمی گیرم و در توسعه توانایی دفاعی خودمان هم باز از کسی اجازه نخواهیم گرفت. توصیه ما این است که دولت جدید ترامپ گذشته ایران و آمریکا را بیشتر مطالعه کنند و از عقلای آمریکا در این رابطه مشورت بگیرند.

وی همچنین در ارتباط با واکنش ترامپ به رزمایش جمهوری اسلامی ایران در آبهای خلیج فارس، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با مراقبت کامل همه تحرکات منطقه خلیج فارس را زیر نظر دارند و رزمایش هایی که قبلا سعودی ها انجام دادند و یا امروز آمریکا، ‌فرانسه و انگلیس انجام می دهند را کامل زیر نظر دارند و مراقبش هستند. ما اطلاعات خوبی از این رزمایش ها بدست می آوریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت های بوش، اوباما و ترامپ همواره ایران را با گزینه های روی میز تهدید کرده اند، گفت: سوال ما این است که از این تهدیدها چه به دست آورده اید؟ جز اینکه با این تهدیدها سرمایه گذاری را در منطقه ناامن کرده اید و اجازه نمی دهید که ثبات در منطقه برقرار شود، چه دست آوردی داشته اید؟

وی ادامه داد: چنین تهدیدهایی دولت های منطقه را بیشتر از ما تحت تاثیر قرار می دهند. ما که امنیت مان برقرار است و توانایی دفاع از خودمان را داریم. این تهدیدها باعث می شود تا دولت های منطقه همواره احساس ناامنی کنند. قصد آمریکایی ها همین است که با ایجاد ترس در منطقه برای سلاح هایشان بازار گرمی کنند و سلاح های بیشتری را بفروشند. این همین کاری است که انگلیسی ها هم انجام می دهند.

رضایی افزود: آقای ترامپ معلوم است که پیمانکار ساختمانی است و همواره به دنبال دیوارکشی است،‌فکر می کند که دیوار مکزیک را کشیده می تواند دیوارهایی هم میان دولت های منطقه با ایران بکشد. مطمئن باشید این دیوارها خیلی زود فرو می پاشد.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به بحران های داخلی ایالت متحده آمریکا تصریح کرد: ترامپ تلاش می کند تا بحران های داخلی آمریکا را صادر کند و از سوی دیگر هم تلاش می کند تا سرپوشی بر آنها بگذارد. ما فکر می کنیم آمریکا با مشکلات داخلی خود نمی تواند نقش کلانتری جهان را داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: افزایش فقر و بیکاری در آمریکا که پیش بینی می شود در سال هال آینده هم دو برابر شود چالش جدی سیاست داخلی آمریکاست، از همین رو دیگر آمریکا، آمریکای 40 سال پیش نمی شود و 10 سال دیگر هم وضعیتش از امروز بدتر است.

وی در پایان در ارتباط با آئین نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: فعلا قصدی در تغییر آئین نامه مجمع نداریم، منتظر می مانیم تا فرامین جدید رهبری در ارتباط با مجمع  و رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام ابلاغ شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین