|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۴۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
این منابع تاکید کردند این نگرانی‌ها بی‌سابقه است و این احتمال وجود دارد که ابوبکر بغدادی از عراق به این شهرک منتقل شده باشد.
برخی گفته ها از انتقال رهبر داعش از عراق به شهر رقه در سوریه خبر می‌دهند.

به نقل  از روزنامه الدیار چاپ لبنان، منابع محلی در استان حسکه به وب‌سایت شبکه الجدید گفتند به‌دنبال رسیدن رهبران ارشد داعش به شهرک مرکده، آخرین سنگر داعش در حومه جنوبی حسکه، نگرانی‌های امنیتی در این منطقه به‌وجود آمده است.

این منابع تاکید کردند این نگرانی‌ها بی‌سابقه است و این احتمال وجود دارد که ابوبکر بغدادی از عراق به این شهرک منتقل شده باشد.

یک منبع کرد به الجدید گفت دفتر اطلاعات یگان‌های خلق کرد در دو روز گذشته چند جلسه نشست در این شهرک که تحت کنترل کردها قرار دارد رصد کرده‌اند، موضوعی که تاکنون از سوی این تشکیلات رخ نداده بود.

طبق گفته این منبع، اگر موضوع انتقال بغدادی به شهرک مرکده صحت داشته باشد، این موضوع در راستای افزایش روسیه عناصر داعش انجام شده است، عناصری که در حومه حسکه شکست‌های سنگینی متقبل شده‌اند.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که گروه داعش از چند جبهه در عراق و سوریه حال درگیری است و نیروهای عراقی همچنان به عملیات خود برای آزادسازی موصل از تسلط داعش ادامه می‌دهند. همچنین یگان‌های کرد هم‌زمان با پیشروی ارتش سوریه در اطراف شهر الباب، واقع در شرق حلب، در حومه رقه پیشرفت‌هایی داشته‌اند. الباب یکی از مرکز تجمع داعش در حومه حلب به‌شمار می‌رود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین