|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۴۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
او اولین بازی خود در سینما را سال ۱۳۷۰ با فیلم «برخورد» تجربه کرد؛ اما با بازی در سریال «در پناه تو» در سال ۱۳۷۳ به شهرت رسید. حسن جوهرچی بازیگر پرکاری بود که در این سال‌ها، کارهای متعددی را بخصوص برای تلویزیون انجام داد.
صبح امروز خبر درگذشت یکی دیگر از بازیگران کشور، جامعه هنری را به غم نشاند. حسن جوهرچی ٤٨ ساله به‌دلیل ایست قلبی و بیماری کبدی دار فانی را وداع گفت.

 او اولین بازی خود در سینما را سال ۱۳۷۰ با فیلم «برخورد» تجربه کرد؛ اما با بازی در سریال «در پناه تو» در سال ۱۳۷۳ به شهرت رسید. حسن جوهرچی بازیگر پرکاری بود که در این سال‌ها، کارهای متعددی را بخصوص برای تلویزیون انجام داد.

جوهرچی در سال‌های اخیر، گفت‌وگوهایی را نیز با ایسنا درباره عملکرد و وضعیت صداوسیما داشته است. درگذشت این بازیگر بهانه‌ای است برای مرور برخی از این گفت‌وگوها.

حسن جوهرچی در گفت‌وگوی آخر خود با ایسنا که امسال انجام شد، درباره انتخاب عبدالعلی علی‌عسکری به‌عنوان رییس سازمان صداوسیما گفت، همه ما می‌دانیم که ریاست سازمان صداوسیما پُست خیلی خاص و حساسی است و چیزی که برای ما هنرمندان و اصحاب رسانه خیلی اهمیت دارد، این است که بودجه به سازمان صداوسیما وارد شود.

او درباره بودجه صداوسیما چنین اظهار کرد: طبیعتا زمانی که بودجه‌ی کافی به سازمان صداوسیما تزریق شود، کارگردانان خوب هم جذب تلویزیون می‌شوند؛ اما متاسفانه در این یک سال و اندی، وضعیت مالی سازمان خوب نبوده است. امیدواریم با ورود آقای علی‌عسکری، ما بیشتر سر کار باشیم و آثار خوبی برای تلویزیون تولید کنیم.

جوهرچی همچنین بیان کرد: سازمان صداوسیما نهادی است که اگر بودجه نداشته باشد، کاری از آن برنمی‌آید. سازمان صداوسیما حدود ۳۸ هزار پرسنل دارد و اگر ماهانه حقوق کارمندان را هم حساب کنیم به هر صورت باید یک بودجه کافی و مناسب برایش در نظر گرفته شود.

این بازیگر سینما وتلویزیون در گفت‌وگوی دیگری که سال ۱۳۹۴ با ایسنا داشت، درباره‌ی فرصتی که برگزاری انتخابات در اختیار سازمان صداوسیما قرار می‌دهد تا با حضور افراد از گرایش‌های مختلف در برنامه‌ها، بی‌طرفی خود را به مخاطبانش ثابت کند، بیان کرد: صداوسیما فقط می‌تواند اطلاع‌رسانی کند، فارغ از این‌که چه کسی به چه کسی رأی می‌دهد، باید مردم را به شور و هیجان بیاورد تا پای صندوق‌های رأی بیایند.

این بازیگر تاکید کرد: ما در صداوسیما به‌دلیل این‌که رسانه ملی هستیم، به لحاظ نوع رسالت‌مان اجازه‌ی جانبداری نداریم. صرف نظر از این‌که هر کدام از ما چه گرایش سیاسی داشته باشیم اجازه نداریم جانبداری کنیم. بنابراین رسانه ملی به‌دلیل این‌که برد کل کشور را دارد، اجازه ندارد، جریانی را به تبع خود اطلاع‌رسانی کند.

جوهرچی همچنین با اشاره به این‌که باید کمک کنیم مردم مشارکت چند و چند میلیونی داشته باشند، گفت: فارغ از این‌که هر کسی چه جریانی را پشتیبانی می‌کند، باید مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رای تشویق کنند. ما در این چند سال گذشته چندین انتخابات داشته‌ایم، چه در دوره‌های آقایان لاریجانی و ضرغامی و چه در دوره آقای سرافراز سعی کرده‌ایم، جناحی عمل نکنیم.

این بازیگر سال ۹۳ و پس از این‌که محمد سرافراز به مقام ریاست سازمان صداوسیما رسید هم گفت‌وگویی با ایسنا داشت و در آن به رییس جدید سازمان صداوسیما و مدیران این سازمان پیشنهاداتی داده بود.

این بازیگر خطاب به مدیران جدید سازمان صداوسیما، گفت: درخواستم نه فقط از آقای سرافراز - رییس وقت سازمان صداوسیما - بلکه از تمام مدیران سازمان صداوسیما این است که زحمات مدیران قبل از خودشان را هدر ندهند. این در حالی است که در هر ارگانی، وقتی مدیران جدید روی کار می‌آیند، تمام کارهای مدیر قبلی را زیر سوال می‌برند و مسیری را طی می‌کنند که اصلا صلاح نیست. بنابراین امیدوارم زحمات آقای سرافراز به یک جریان خلاف آقای ضرغامی تبدیل نشود و به گونه‌ای باشد که تولید پیشرفت کند.

او افزود: امیدوارم اقدام رییس جدید صداوسیما و همچنین مدیران جدیدش به گونه‌ای باشد که بودجه وارد صداوسیما شود و به پروژه‌هایی که مدت‌هاست روی زمین مانده‌اند، کمک کنند. همچنین امید دارم مدیران جدید صداوسیما امنیت شغلی هنرمندان و سایر همکاران این عرصه را بالاتر ببرند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین