|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۴۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
با طغیان رودخانه ملوران از شب گذشته در مجموع راه بیش از 130 روستا در محدوده بخش بنت و بخش مرکزی به مرکز شهرستان نیک‌شهر قطع شده است.
مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان از انسداد مسیرهای اصلی و فرعی در استان سیستان و بلوچستان براثر سیل و آبگرفتگی خبر داد و گفت: با کمک نیروهای امدادی در بازگشایی مسیرها تلاش می‌کنیم.

رضا اربابی، مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار  آنا با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان از اول بهمن ماه تاکنون چندین مرحله دچار سیل و آب‌گرفتگی شد که در توابع شهرستان نیک شهر بیشترین میزان بارش با 160 میلی متر و در کنارک با 143 میلی متر در ثانیه را شاهد بودیم.

وی افزود: از شب گذشته نیز بارش شدید باران در تمام استان سیستان و بلوچستان آغاز شد و حدود 159 میلی‌متر میزان بارندگی بود که در پی آن مسیرهای فرعی و اصلی استان مسدود شد.خوشبختانه وقوع سیل و آبگرفتگی خسارت جانی و مالی برجای نگذاشت و تاکنون هیچ ساختمان مسکونی در شهر و روستا براثر وقوع سیل آسیب ندیده است.

اربابی یادآور شد: بر اثر طغیان رودخانه های فصلی، روان آبها و سیلاب مسیرهای دلگان - ایرانشهر، دلگان - زهکلوت، دلگان - بزمان، نیکشهر - فنوج و نیکشهر - بنت در این استان از شب گذشته مسدود شده است.بر همین اساس با کمک نیروهای امدادی و انتظامی سعی در بازگشایی مسیر داریم.

همچنین صاحب گل صالحی، فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان وبلوچستان اعلام کرد: با طغیان رودخانه ملوران از شب گذشته در مجموع راه بیش از 130 روستا در محدوده بخش بنت و بخش مرکزی به مرکز شهرستان نیک‌شهر قطع شده است.

وی افزود: با طغیان رودخانه ملوران راه ارتباطی بیش از 31 هزار نفر از جمعیت بخش بنت و قسمتی از روستاهای بخش مرکزی به مرکز شهرستان نیکشهر کاملا قطع شده است، همچنین بارندگی های شب گذشته و طغیان رودخانه ملوران مسیر نیکشهر - فنوج و نیکشهر - بنت را مسدود کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین