|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۴۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
برای حفظ و گسترش تفکر انقلاب اسلامی باید مراقب توطئه های دشمنان باشیم. وی ادامه داد: عزت مسلمانان باید در تمام سرزمین های اسلامی حفظ شود و در این مسیر لازم است مسئولان ما در مذاکره های سیاسی اجازه ندهند دشمنان در خصوص منافع ملی ما همچون مساله موشکی نظر دهند.
  آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: باید تنها اراده ولی فقیه در فضای سیاسی و اجتماعی کشور حاکم باشد و رسانه ها به سمت قطب بندی جامعه حرکت نکنند.

 وی روز پنجشنبه در اجلاس سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه که در بیت ایشان برگزار شد، افزود: مساله ولایت فقیه ریشه در معارف دینی و عقلی دارد، همه انبیا الهی برای برقراری حکومت صالح که نماد آن در عصر غیبت ولی فقیه است حرکت کردند، بنابراین مجموعه نظام باید در مسیر خواسته های رهبری حرکت کند.

وی بیان کرد: ولایت فقیه، مردم را در زیر سایه وحدت جمع می کند و ظرفیت مطلوبی را برای پیشرفت کشور در عرصه های مختلف پدید می آورد.

وی ادامه داد: ولی فقیه با پیروی از مسیر انبیا با طاغوت های زمان مبارزه می کند و همگان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودند که چگونه اسلام با هدایت رهبری شایسته توانست، پس از سال ها توطئه و جنگ افروزی مستکبران، حکومتی الهی را به وجود آورد.

این مرجع تقلید گفت: نخستین رکن انقلاب ما اسلام است و در آموزه های اسلام، ظلم ستیزی و مبارزه با مستکبران در قالب فرهنگ جهاد و شهادت جایگاه ویژه ای دارد.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: در انقلاب اسلامی، جدایی دین از سیاست معنایی ندارد و آثار به جا مانده از امام راحل به خوبی نشان می دهد ایشان حضور دین در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی را لازم می دانستند.

وی افزود: مردم و ولی فقیه در انقلاب اسلامی با یکدیگر پیوندی ناگسستنی دارند.

آیت الله نوری همدانی گفت: روحانیت باید تلاش کند تا روحیه انقلابی در میان مردم ایران زنده بماند و برای این کار از ظرفیت های تبلیغی نهایت استفاده شود؛ چرا که برای پیروزی این انقلاب خون هزاران شهید ریخته شده است و حفظ و حراست از آن وظیفه همگان است.

وی اضافه کرد: برای حفظ و گسترش تفکر انقلاب اسلامی باید مراقب توطئه های دشمنان باشیم.
وی ادامه داد: عزت مسلمانان باید در تمام سرزمین های اسلامی حفظ شود و در این مسیر لازم است مسئولان ما در مذاکره های سیاسی اجازه ندهند دشمنان در خصوص منافع ملی ما همچون مساله موشکی نظر دهند.

این مرجع تقلید گفت: باید به نخست وزیر انگلیس که به منطقه ما می آید و علیه ایران صحبت می کند گفت؛ شما و آمریکایی ها روزی که در ایران 60 هزار مستشار داشتید نتوانستید کاری انجام دهید، اکنون که دیگر قدرتی ندارید.

«ترازمی» نخست وزیر انگلیس، 16 آذرماه امسال در شورای همکاری خلیج فارس، بر علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت کرده بود.

وی ادامه داد: برای حفظ عزت و حرمت مسلمانان باید با اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا مقابله شود و آنها بدانند پاسخ ایران به هر اقدام نامناسبی، سخت و محکم است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع هفت کشور از جمله ایران برای مدت محدود را صادر کرد. بر اساس این دستور ایران، عراق‌، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هفت کشوری هستند که از دریافت ویزای سفر به آمریکا منع شده‌اند.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرام بودن گرفتن دیرکرد از قسط های معوق در بانک ها، گفت: پول های مردم باید در مسیر گسترش صنعت و کشاورزی کشور به کار گرفته شود و نباید این سرمایه ها را با پول های حرام مخلوط کرد.

وی افزود: این که بانک ها می گویند جریمه دیرکرد اقساط معوق را می بخشیم درست نیست، چراکه این کار از اساس غلط و حرام است و بخشش آن معنا ندارد.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه باید با شهامت در مقابل هر چیزی که مقابل اسلام است در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایستادگی کنند و اجازه ندهند نظام از مسیر اسلام ناب منحرف شود.

در این مراسم از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در سمت ریاست بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه در طول سه سال گذشته تجلیل به عمل آمد و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی به عنوان رئیس جدید بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه معرفی شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین