|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۴۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما ۳۸ سال است که انقلاب کردیم و پشت سر هم مدیران عوض شدند ولی مشکلات هنوز حل نشده است، برای اینکه با صرف تغییر آدم‌ها مشکلات حل نمی‌شود، بلکه باید مشکلات را پیدا و حل کنیم.
 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرصت زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است، گفت: الان وقت استیضاح وزیران نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ مسعود پزشکیان شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر در قم در گفت و گو با خبرنگاران پیرامون استیضاح وزیران اظهار کرد: الان وقت استیضاح وزیران نیست. قرار است اردیبهشت ماه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. از طرفی حدود یک ماه هم تعطیل هستیم. مثلا اگر وزیر را استیضاح کنیم، هر فرد توانمندی را به جایش بگذاریم، تا بخواهد متوجه کارش شود ۳ ماه باقی مانده تا انتخابات تمام می‌شود و سیستم معطل می‌ماند.

وی گفت: این روند از نظر کارشناسی و زمان مداخله وقت مناسبی نیست و باید تلاش کنیم اگر نقص و عیبی در وزارتخانه‌ای وجود دارد، حل شود و وزیر مربوطه جوابگو باشد نه اینکه آدم‌ها را عوض کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما ۳۸ سال است که انقلاب کردیم و پشت سر هم مدیران عوض شدند ولی مشکلات هنوز حل نشده است، برای اینکه با صرف تغییر آدم‌ها مشکلات حل نمی‌شود، بلکه باید مشکلات را پیدا و حل کنیم.

به گفته پزشکیان، تا زمانی که برای ریشه‌یابی و حل مشکلات اقدام جدی نشود، ۱۰۰ تا مدیر عوض شود، باز هم مشکلات باقی خواهد ماند.

به جایی برسیم که آمریکایی‌ها حسرت ما را بخورند

وی در مورد جلوگیری از ورود ایرانی‌ها به آمریکا با دستور رئیس جمهوری جدید این کشور اظهار کرد: اگر مسلمانان به آن عزتی که باید داشته باشند، باور عمیق داشته باشند، ترامپ غلط کرده که جلوی ورود آنها به این کشور را بگیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اصلا چه کسی گفته که ما باید حتما به آمریکا برویم که آنها جلوی ما را بگیرند. آمریکایی‌ها باید برای ورود به ایران منت ما را بکشند. به شرطی که بتوانیم مملکت خودمان را چنان بالا ببریم که آنها حسرت ما را بخورند نه اینکه در فقر و گرفتاری بمانیم و بعد بگوییم آنها غلط کردند.

پزشکیان گفت: باید شبانه‌روز زحمت بکشیم و به قله‌هایی برسیم که آنها نمی‌توانند به آن برسند.

وی در پاسخ به سئوال که آیا مسئولان اقدام متقابلی در برابر این تصمیم ترامپ دارند، به ضرب‌المثل «گفت ادب از که آموختی، از بی‌ادبان» اشاره کرد و یادآور شد: قرار نیست وقتی او فحش داد، ما هم فحش بدهیم.

متاسفانه فضایی که درست کردیم، سیاسی و بسته است​

پزشکیان در مورد انتخابات آتی گفت: در حال حاضر فضای انتخابات مبهم است. حدود سه ماه دیگر قرار است انتخابات شکل بگیرد اما نه در رسانه‌ها و صداوسیما و نه در فضای بیرونی، فعالیت خاصی نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه فضایی که درست کردیم، سیاسی و بسته است و در این فضای بسته شکوفایی بی‌معنی است و خود به خود ممکن است چیزی از آب در بیاید که معلوم نباشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین