|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۴۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
استاندار همچنین درخصوص آبگرفتگی معابر در شهر زابل نیز گفت: این آبگرفتگی ها نیز باید در شهر زابل بدرستی آسیب شناسی شود و باید جزو اولویت‌های کاری قرار گیرد.
 ‌استاندار سیستان وبلوچستان با اشاره به بارندگی‌های اخیرباران در جنوب استان، استفاده از این تجربه را برای ارج نهادن به رحمت الهی و جلوگیری از ایجاد خسارت لازم دانست و گفت: با توجه به اینکه کشور افغانستان در بالادست منطقه سیستان قرار گرفته و زمانی که نزولات جوی زیادی به سمت این منطقه که در پایین دست قرار دارد، جاری می‌شود باید مدیریت‌ به گونه‌ای باشد که خسارات به حداقل ممکن برسد.

علی اوسط هاشمی در جلسه ستاد مدیریت بحران که در مجتمع فرهنگی پژوهشی بقیه الله الاعظم(عج) واقع در چاه نیمه‌های سیستان  برگزار شد، با بیان اینکه متاسفانه یکی از مشکلات ما در بحث سیلاب‌ها، عدم وجود پیمان نامه با کشور افغانستان برای در اختیار قرار دادن اطلاعات دقیق میزان و حجم آب ورودی درقالب سیلاب است، ضمن تاکید بر پیگیری این امر بعنوان یک موضوع مهم توسط اداره هواشناسی، گفت: باید دامنه دیدمان را وسعت دهیم و از طرفی هرآنچه که امکانات در اختیار داریم برای کاهش خطرات و خسارات احتمالی می بایست بکارگیری کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: هیچگونه مانعی نباید در مسیر پذیرش آب ورودی به منطقه قرار داشته باشد و در واقع حداکثر پذیرش، باید جزو اصلی ترین برنامه‌هایمان باشد و در کنارآن باید درست مدیریت کردن منابع آبی نیز جزو اولویت‌ها قرار داده شود.

وی در ادامه گفت: برای ما اصلاً قابل قبول نیست که آب وارد منطقه ‌شود و از طرف دیگر از کشور خارج شده دوباره به افغانستان بازگردد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تشنگی تالاب هامون و گنجایش فراوان آب دراین تالاب، افزود: با توجه به ظرفیت فوق‌العاده تالاب هامون برای آبگیری، جای هیچگونه نگرانی نباید باشد اما باید برای این موضوع و راه انتقال درست آب به تالاب برنامه ریزی درستی صورت گیرد و در این باره باید ازنقطه نظرات و تجربیات کشاورزان بهره گیری کافی صورت گیرد.

هاشمی ادامه داد: برای یک مرتبه هم که شده باید راهکاری اصولی برای خسارات احتمالی ناشی از سیل و همینطور نقاط تهدید، اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: دبیرخانه ستاد بحران باید امکان سنجی را در منطقه سیستان داشته باشد و در واقع بانک اطلاعاتی ایجاد نموده و مأموریت‌های دستگاه‌های متولی را مشخص کند و از طرفی باید مشاوری برای این منطقه برای رفع تهدیدات ناشی از سیلاب‌ها در نظر گرفته شود تا کمترین میزان خسارت به منطقه وارد شود.

استاندار همچنین درخصوص آبگرفتگی معابر در شهر زابل نیز گفت: این آبگرفتگی ها نیز باید در شهر زابل بدرستی آسیب شناسی شود و باید جزو اولویت‌های کاری قرار گیرد.

هاشمی تصریح کرد: هر جریان منفی که بر منابع، ثروت و حیات مردم خسارت وارد کند، باید در اولویت قرار گرفته و برطرف شده تا مبادا مردم به زحمت افتاده و متضرر شوند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین