|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۷
کد خبر: ۱۴۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات از سوی بیمه‌ها به ویژه سازمان تامین اجتماعی، گفت: اگر تامین اجتماعی مطالبات را پرداخت نکند مشکلاتی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی پیش می‌آید که خود این سازمان باید پاسخگو باشد.
 وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات از سوی بیمه‌ها به ویژه سازمان تامین اجتماعی، گفت: اگر تامین اجتماعی مطالبات را پرداخت نکند مشکلاتی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی پیش می‌آید که خود این سازمان باید پاسخگو باشد.

سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود نیرو در حوزه پرستاری، گفت: دولت علاقه‌ای ندارد که تعداد پرسنلش افزایش یابد و نگاهش به همه حوزه‌ها یکسان است. این در حالی است که ما معتقدیم بخش سلامت به ویژه حوزه‌هایی مانند پرستاری متفاوتند چرا که با جان مردم سر کار دارند.

وی افزود: به هر حال تلاش‌هایی که تاکنون در این باره انجام داده‌ایم موثر نبوده است و امیدواریم در این موضوع تجدیدنظری صورت گیرد چرا که تعداد پرستاران ما نسبت به منطقه و به ازای هر تخت بسیار کم است و اگر بخواهیم به متوسط تعداد پرستار به ازای هزار تخت در منطقه برسیم حداقل باید تعداد پرستاران فعلی را تا سه برابر افزایش دهیم و این نشان می‌دهد که فشار بسیار زیادی بر روی جامعه پرستاری است که ممکن است به نوعی باعث شود تا حقوق مردم مغفول بماند.

هاشمی با تاکید بر لزوم مراقبت بهتر از مردم در بیمارستان‌ها، گفت: ما در بیمارستان‌ها به بهیار، کمک بهیار و ... نیاز داریم چرا که در حال حاضر خدماتی که باید از سوی این نیروها انجام شود به دلیل کمبود نیرو توسط همراهان بیمار انجام می‌شود و این برای ما پذیرفته شده نیست و دلیل این موضوع کمبود نیروست که امیدواریم جبران شود و اگر در این دولت به سرانجام نرسید در دولت آینده اقداماتی در این راستا صورت گیرد.

وزیر بهداشت درباره معوقات پرستاران نیز گفت:‌در این زمینه مجلس کار خودش را انجام داد و موافقت کرد اما پنج ماه از این موافقت گذشته و هنوز در عین اینکه بخشی از مطالبات پرداخت شده اما بیش از یک سال است که اکثر همکاران ما چه در گروه پرستاری و چه در گروه پزشکی و چه در شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی هنوز مطالبات‌شان را دریافت نکرده‌اند.

هاشمی ادامه داد: طبق قول معاون اول رییس‌جمهور دولت تلاش می‌کند تا بتواند تا پایان سال معوقات را پرداخت کند و بیمه‌ها به ویژه تامین اجتماعی نیز باید معوقات‌شان را به ویژه به بیمارستان‌ها پرداخت کنند چرا که در غیر این صورت مشکلاتی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی پیش می‌آید که خود این سازمان باید پاسخگوی آن باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا خبر خوشی برای پرستاران در روز پرستار دارید، گفت: متاسفانه من خبر خوشی ندارم و از این موضوع متاسفم به ویژه اکنون در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و همه می‌دانند که قشر مهربان، زحمت‌کش و مسئولیت‌پذیر پرستار چه جایگاه والایی دارند و باید بیش از این در جامعه مورد احترام قرار گیرند و حقوق‌شان مورد توجه مسئولان باشد و فقط به تعریف و تمجید محدود نشود.

وزیر بهداشت در خاتمه افزود: امیدوارم در آینده جامعه پرستاری بیش از این تکریم شوند چرا که احترام به آنها احترام به خودمان است زیرا آنها واسطه شفا هستند و باید محترم شمرده شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین