کد خبر: ۱۴۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
خوشبختانه شاهد یک نوع بازگشت نسل جوان به تئاتر هستیم و این هنر با عنوان مادر هنرهای ایران با اقبال عمومی خوبی مواجه شده است. توجه نسل جوان به این حوزه موجب شکوفایی و خلاقیت‌های جدیدی شده است به گونه‌ای که بخش زیادی از جوایز جشنواره امسال به نسل جوان تعلق گرفت.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر در آستانه تحول در کشور قرار داد، میانگین هر شب 90 تا 110 اجرا داشتیم و اقبال سن جوان به این حوزه قابل توجه است.

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز و در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های این وزارتخانه در آستانه دهه فجر گفت: ضمن تشکر از خدمات رسانه‌ها و تبریک به مناسبت ایام دهه فجر، مهم ترین اخبار، بحث جشنواره ها است که افتتاحیه جشنواره تئاتر بود.

وی با بیان این که همزمان در 7 استان دیگر نیز اجرا صورت می گیرد، ادامه داد: تئاتر در آستانه تحول در کشور قرار داد، میانگین هر شب 90 تا 110 اجرا داشتیم و اقبال سن جوان به این حوزه قابل توجه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور هنرمندان 41 کشور جهان در حوزه تئاتر نیز اشاره کرد و با ملموس دانستن آن، گفت: یکی از مباحث حوزه تئاتر امسال، محیط زیست و آب بود که مورد توجه قرار گرفت.

صالحی امیری افزود: خوشبختانه شاهد یک نوع بازگشت نسل جوان به تئاتر هستیم و این هنر با عنوان مادر هنرهای ایران با اقبال عمومی خوبی مواجه شده است. توجه نسل جوان به این حوزه موجب شکوفایی و خلاقیت‌های جدیدی شده است به گونه‌ای که بخش زیادی از جوایز جشنواره امسال به نسل جوان تعلق گرفت.

وی واگذاری امور صنفی و خانه تئاتر به پیشکسوتان این هنر را یکی دیگر از اتفاقات مهم در این حوزه عنوان کرد و گفت: امیدواریم در سال 96 این اتفاق رقم بخورد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که بودجه تئاتر در سال آینده دو برابر شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین