|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۳
کد خبر: ۱۴۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
مارک فیلدز، مدیرعامل فورد در روزهای نخست آغاز ریاست جمهوری ترامپ، چندین بار با وی دیدار کرد و بیل فورد، رییس هیات مدیره این شرکت درباره استراتژی تولید فورد در ماه‌های اخیر با رییس جمهور آمریکا گفت و گو کرده است.
 فورد سرانجام نخستین خودروساز بزرگ آمریکایی شد که سکوت در برابر فرمان رییس جمهور جدید آمریکا برای ممنوعیت مهاجرت را شکست و از این سیاست انتقاد کرد.

 این انتقاد رابطه میان فورد و دونالد ترامپ را پیچیده‌تر می کند.

ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی مکررا از فورد به دلیل سرمایه گذاری در مکزیک انتقاد کرده بود اما این خودروساز در هفته‌های اخیر با تصمیم برای لغو ساخت یک کارخانه در مکزیک و گسترش فعالیتهای تولید در میشیگان، تمجید وی را برانگیخت.

صنعت خودرو از سیاست ترامپ بیش از همه متضرر خواهد شد. این بخش به خصوص در برابر تهدید ترامپ برای وضع تعرفه سنگین واردات برای خودروهایی که در خارج تولید می شوند، آسیب پذیر است و همچنین از جنگ تجاری آمریکا با چین آسیب خواهد داد اما امیدوار است استانداردهای اقتصاد سوخت فدرال تسهیل شوند.

مارک فیلدز، مدیرعامل فورد در روزهای نخست آغاز ریاست جمهوری ترامپ، چندین بار با وی دیدار کرد و بیل فورد، رییس هیات مدیره این شرکت درباره استراتژی تولید فورد در ماه‌های اخیر با رییس جمهور آمریکا گفت و گو کرده است.

اما فیلدز و فورد روز دوشنبه با ارسال ایمیلی به کارمندان فورد، از ممنوعیت ۹۰ روزه رییس جمهور برای سفر شهروندان کشورهای مسلمان نشین بزرگ به آمریکا، انتقاد و اعلام کردند احترام به همه افراد از ارزشهای بنیادین شرکت فورد موتور است و ما به تنوع شرکتمان در آمریکا و در سراسر جهان مفتخریم. به همین دلیل از این سیاست یا هر سیاست دیگری که برخلاف ارزشهای ما به عنوان یک شرکت باشد، حمایت نمی کنیم.

این بیانیه در تضاد با سکوت جنرال موتورز و فیات کرایسلر است که حاضر به اظهارنظر در برابر ممنوعیت ترامپ نشدند.

بر اساس گزارش یو اس ای تودی، ماری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز اخیرا موافقت کرده است به شورای سیاست و استراتژیک مدیران عامل آمریکایی ترامپ ملحق شود.

بارا و سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر به همراه مارک فیلدز، مدیرعامل فورد هفته گذشته یک نشست مشترک با دونالد ترامپ داشتند.

در این بین تسلا موتورز که خودروساز برقی آمریکایی است، روز شنبه از سیاست مهاجرتی ترامپ انتقاد کرد و الون ماسک، مدیرعامل تسلا وعده داد موافقت اعضای شورای سیاست و استراتژیک را برای تغییرات ضروری در برنامه ای که به رییس جمهور پیشنهاد می کنند، بدست آورد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین