|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۴۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
محمد جواد ظریف و ژان مارک آیرو صبح امروز در پایان مذاکرات خود که در تالار آیینه وزارت امور خارجه برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
 وزیر امور خارجه کشورمان در جریان نشست خبری مشترک با همتای خود، به اظهارنظر وی درباره برنامه موشکی ایران واکنش نشان داد.

 محمد جواد ظریف و ژان مارک آیرو صبح امروز در پایان مذاکرات خود که در تالار آیینه وزارت امور خارجه برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

در جریان این نشست خبری، خبرنگار فرانسوی از وزیر امور خارجه ایران در مورد آزمایش موشک‌های بالستیک و اینکه آمریکا اعتقاد دارد این آزمایش‌ها خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت هستند، سوال پرسید.

به رسم معمول، ابتدا وزیر امور خارجه میهمان جواب این سوال را داد و گفت: «در حال‌ بررسی آزمایش موشکی ایران هستیم و فرانسه چندین بار تا به حال نسبت به ادامه استمرار آزمایش موشکی ابراز نگرانی کرده که خلاف مفاد قطعنامه 2231 است و من با صراحت و صمیمیت این موضوع را به مخاطبان ایرانی اعلام می‌کنم.»‎

اما وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه ضمن توضیح اینکه آزمایش موشک های بالستیک خلاف قطعنامه 2231 و برجام نیست تأکید کرد: ««همان‌طور که همه اعضای حاضر در مذاکرات اعلام کردند، موضوع موشکی ایران جزئی از برجام نیست و این را هم فرانسه و هم ایالات متحده در آن زمان اعلام کرده‌اند.»

ظریف افزود: «در قطعنامه 2231 عبارتی در مورد بحث موشک‌های بالستیک است که جمهوری اسلامی ایران موضع خود را در زمان تصویب آن اعلام کرده است. در قطعنامه 2231 به موشک‌های بالستیکی اشاره شده که برای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای طراحی شده‌اند. ما همان زمان نیز اعلام کردیم که هیچ‌یک از موشک‌های ما برای حمل سلاح هسته‌ای نیستند و این کماکان موضع ما است.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین