|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۹
کد خبر: ۱۴۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۰
ده ها تروریست داعش در حمله های هوایی و عملیات زمینی نیروهای عراقی در مناطق مختلف این کشور کشته شدند.
 ده ها تروریست داعش در حمله های هوایی و عملیات زمینی نیروهای عراقی در مناطق مختلف این کشور کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، 21 تروریست داعش در حمله هوایی به مقر آنها در شهرستان تلعفر در غرب موصل کشته شدند.

ستاد اطلاع رسانی اخبار جنگ عراق اعلام کرد: در حمله های هوایی 4 خودروی بمبگذاری شده گروه تروریستی داعش نیز منهدم شد.

همچنین کمیته امنیتی شواری استانداری دیاله اعلام کرد که 4 تروریست داعش در عملیات نظامی در شمال شرق بعقوبه کشته شدند و دو خودروی متعلق به این گروه منهدم شد.

صادق الحسینی رئیس این کمیته گفت: در عملیات نیروهای عراقی در مناطق «امام ویس» و «حوض زولو» 4 تروریست کشته شدند و 2 خودرو نظامی نیز منهدم شد.

پیشتر عدنان التمیمی رئیس شواری شهرستان المقدادیه در استان دیاله گفته بود که بزرگترین عملیات نظامی در شمال شرق بعقوبه از سه محور شروع خواهد شد.

بر همین اساس یک منبع محلی در استان نینوا گفت که یکی از عوامل انفجار مرقد حضرت یونس (ع) در حمله به کاروان گروه تروریستی داعش در غرب موصل به هلاکت رسید.

وی گفت: این سرکرده گروه تروریستی داعش ملقب به ابوموسی که دارای ملیت فرانسوی و اصالت مغربی است، در حمله به کاروان داعش که متشکل از 4 خودروی نظامی بود در منطقه تل الرمان در غرب موصل، کشته شد.

وی افزود: عنصر کشته شده از سرکرده های بارز گردان موسوم به «المرابطین» داعش است که این گردان متشکل از عناصر عرب و بیگانه بوده و وظیفه آن حفاظت از ابوبکر البغدادی سرکرده داعشی ها و تاسیسات حیاتی این گروه در غرب موصل است.

نیروهای عراقی به تازگی شرق موصل را بطور کامل از دست تروریست های داعش آزاد کرده اند، ولی غرب این شهر واقع در ساحلی غربی رود دجله همچنان در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق سه شنبه گذشته آزادسازی بخش شرقی موصل را از اشغال تروریست های داعش بصورت رسمی اعلام کرد.

عملیات آزادسازی موصل مهرماه گذشته با فرمان العبادی نخست وزیر عراق و مشارکت نیرو های عراقی، اعم از ارتش و نیروهای مردمی شیعه و سنی آغاز شد.

گروه تروریستی داعش در سال 2014، با حمله به عراق بخش های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال کرد. از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی بسیاری از مناطق اشغال شده را آزاد کرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین