|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۴
کد خبر: ۱۴۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام تئاتر فصل بهارنارنج امید است گفت: امروز در جامعه بسیار به این عنصر نیاز داریم.
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام تئاتر فصل بهارنارنج امید است گفت: امروز در جامعه بسیار به این عنصر نیاز داریم.

محمدرضا عارف و حجت الاسلام احمد مازنی دیگر‌ نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی شامگاه دوشنبه در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به تماشای تئاتر فصل بهارنارنج به کارگردانی غلامرضا عرب و بازی چندتن از هنرمندان روشندل و کم بینا (گروه تئاتر باران) نشستند.

عارف بعد از پایان این نمایش خطاب به هنرمندان ایفاگر نقش های آن، همچنین محمود ناظری نویسنده و کارگردان گفت: پیام این نمایش امید بود که امروز بیش از هر چیز به آن نیاز داریم.

وی با قدردانی زحمات این هنرمندان افزود: یکی از بهترین کارهای جشنواره را دیدیم؛ این هنرمندان عزیز با کار خود نشان دادند روشندلان ما هم حضور اجتماعی دارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کار هنرمندان ضمن اینکه انگیزه به بقیه اقشار جامعه می دهد؛ پیامی به مسئولان برای پیگیری مطالبات بحق روشندلان نیز هست.

عرب ، کارگردان نمایش نیز بعد از پایان این نمایش گفت: جامعه نابینایان از نظر سخت افزاری و نرم افزاری طلبکار مدیریت شهری و اجتماعی است.

وی ادامه داد: آنها نیازمند ترحم نیستند و توانمندی های زیادی دارند.

این کارگردان تئاتر با ابراز نارضایتی از اینکه این نمایش در بخش مسابقه حضور ندارد گفت: بعد از 50 اجرا در اداره تئاتر و تئاتر شهر، این ‌نمایش را در جشنواره نیز اجرا کردیم.

مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی نیز خطاب به عارف گفت: درخواست همه هنرمندان حضور بیشتر مسئولان در تئاتر است.

وی ادامه داد: محور جشنواره امسال مسئولیت های اجتماعی بوده و ما به حضور گروه های تئاتری افراد کم توان نیز جدی توجه کرده ایم.

به گفته شفیعی امروز 65 دانشگاه و موسسه آموزشی برای تدریس تئاتر وجود دارد اما متاسفانه متناسب به این ظرفیت سالن نمایش نداریم و آنچنان که باید به حوزه نمایش توجه نشده است.

در‌ پایان این نمایش و صحبت های دو طرف نمایندگان مجلس لوح های تقدیری را به هنرمندان هدیه دادند و گل های دست سازی نیز از سوی هنرمندان به مسئولان داده شد و عارف، مازنی، شفیعی، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گروه تئاتری باران عکس گرفتند.

جشنواره بین المللی تئاتر فجر از اول تا دوازدهم بهمن به دبیری سعید اسدی در تهران در حال برگزاری است و برگزیدگان مهم‌ترین رویداد تئاتری کشور فردا در مراسم اختتامیه در تالار وحدت معرفی می شوند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین