کد خبر: ۱۴۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
وزارت نیرو در بخش تامین خدمات برق هیچ پولی از دولت دریافت نمی‌کند و بنگاه‌ها صرفا از محل فروش برق اداره می‌شوند بنابراین اگر مشترکان هزینه قبوض خود را پرداخت نکنند حتی قادر به مدیریت حقوق کارکنان در وزارتخانه نیز نخواهیم بود.
وزیر نیرو درباره تغییر قیمت آب و برق تا پایان امسال و سال 96 گفت:‌ وزارت نیرو هیچ برنامه و تصمیمی برای تغییر قیمت آب و برق تا پایان سال جاری ندارد و در سال 96 نیز تابع قانون بودجه خواهیم بود.

 حمید چیت‌چیان در نشست امروز خود با خبرنگاران در وزارت نیرو با تاکید براینکه منتظر تصویب قانون بودجه برای تعیین تکلیف قیمت آب و برق هستیم، افزود: فعلا تصمیمی برای افزایش تعرفه‌ها اتخاذ نشده و ما منتظر قانون بودجه هستیم که البته هنوز به تصویب مجلس نرسیده است تا در این بخش تعیین تکلیف شود.

وی درباره گزارش‌های قطعی کنتور‌های آب و برق مشترکان با یک اخطار نیز تصریح کرد: وزارت نیرو در بخش تامین خدمات برق هیچ پولی از دولت دریافت نمی‌کند و بنگاه‌ها صرفا از محل فروش برق اداره می‌شوند بنابراین اگر مشترکان هزینه قبوض خود را پرداخت نکنند حتی قادر به مدیریت حقوق کارکنان در وزارتخانه نیز نخواهیم بود.

چیت‌چیان ادامه داد: بنابراین از مصرف‌کنندگان استدعا داریم در پرداخت بهای آب و برق خود عقب‌ماندگی نداشته باشند تا ما هم خدمات این صنعت را پیش ببریم. البته به شرکت‌های تابعه وزارت نیرو نیز تاکید کرده‌ایم که با یک اخطار، اقدام به قطعی آب و برق مشترکان نکنند.

تلاش وزارت نیرو برای خدمات‌رسانی به پروژه مسکن مهر

وزیر نیرو درباره روند خدمات‌رسانی به پروژه‌های مسکن مهر با توجه به تاکید رئیس جمهوری بر اتمام این پروژه تا پایان سال 96 نیز عنوان کرد: با توجه به کمبود اعتبارات شرکت‌های ما با ایجاد دیون و بدهی در حال فراهم کردن خدمات مسکن مهر هستند و امیدواریم وعده رئیس جمهوری برای اتمام این پروژه تا پایان دولت یازدهم محقق شود.

وی درباره میزان بدهی‌های وزارت نیرو در بخش برق نیز تاکید کرد: بیش از 10 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های معوق سال گذشته وزارت نیرو در بخش برق پرداخت شده که این دستاورد خوبی برای ما محسوب می‌شود؛ البته 22 هزار میلیارد تومان دیگر از بدهی‌های این بخش باقی مانده است.

وی درباره انباشت طرح‌های باقی‌مانده وزارت نیرو افزود: ایران کشور گسترده‌ای است که از سال‌های گذشته طرح‌های بسیاری در آن آغاز به اجرا شده است و براساس اطلاعات موجود در قانون برنامه و بودجه اگر نسبت اعتبارات مورد نیاز برای اتمام این طرح‌ها را بر اعتبارات سالانه در نظر بگیریم، چیزی حدود 28 سال برای اتمام طرح‌ها زمان مورد نیاز است.

چیت‌چیان تاکید کرد:‌ بر این اساس باید از مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم و اکنون بیش از 150 طرح وزارت نیرو با مشارکت فعالان بخش خصوصی در حال انجام است. با مکانیزم‌های دولتی از جمله اوراق مشارکت، اسناد خزانه، اوراق تسویه خزانه و ... می‌توانیم سرعت بیشتری را به ساخت پروژه‌ها دهیم.

ادامه دارد ...

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین