|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۴۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
استقلال با علیرضا منصوریان دو هفته‌ای می‌شود که هم می‌برد و هم خوب گل می‌زند. انگار سرمربی آبی‌ها توانسته با تمام مشکلات تاکتیکی و ساختاری که استقلال با آن روبه‌رو است،‌ با اتکا کردن به جوان‌های آینده‌دار آرامش را در تیمش حکم‌فرما کند.
شاید باور کردن این موضوع برای شما سخت باشد. اما حساسیت زیاد رئیس یکی از مشهور‌ترین فدراسیون‌های ورزشی کشور روی مطالب منتشر شده درباره او و فدراسیونش باعث شده او یک نفر را استخدام کرده تا اخبار، اطلاعات و نظرات مردمی در اینستاگرام، تلگرام و رسانه‌های رسمی را برای او رصد کند و گزارش روزانه در اختیارش قرار بدهد!

 روزنامه «شهروند» در ادامه نوشت: به بهانه تأثیر اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی روی مسائل ورزشی و زندگی ورزشکاران در این گزارش چند نمونه از مهم‌ترین اتفاقات در دنیای جنجال‌های اینستاگرامی در ماه‌های گذشته را با هم مرور می‌کنیم. استخدام یک فرد رصد‌کننده توسط یک رئیس فدراسیون به خوبی نشان می‌دهد که امروز فضای مجازی تا چه اندازه ورزش ایران را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد.

استخدام کارمند برای رصد اینستاگرام

رئیس فدراسیون شناخته شده که نامش نزد روزنامه «شهروند» محفوظ باقی می‌ماند چند روز پیش درباره یکی از اتفاق‌های جنجالی به وجود آمده در مجموعه تحت رهبری‌اش، در یک گفت‌وگوی خصوصی گفته بود: «در همین ماجرای مورد نظر در صفحه اینستاگرام (...) و (...) در مجموع ٧‌ هزار کامنت درباره فدراسیون و مدیریت گذاشته‌اند که از این تعداد،‌ ٤٧٦ کامنت حاوی مطالب توهین‌آمیز بوده است و تنها ٣٦ مورد این فحاشی‌ها مربوط به من بوده‌ است. با دستور من یک نفر مامور پیگیری و رصد کردن اتفاقات و نظرات مردم در اینستاگرام و فضای مجازی و سایت‌ها شده است. این آمار هم نشان می‌دهد که فدراسیون ما در زمینه اتفاق مورد نظر خوب عمل کرده که فحاشی‌ها به ما این‌قدر کم بوده و بیشتر به (...) انتقاد کرده‌اند. این اتفاق به خوبی نشان می‌دهد که فضای مجازی تا چه اندازه روی اتفاقات ورزش ایران تاثیرگذار شده است.

دردسر زنان بدنساز

انتشار تصاویر جنجالی دختران بدنساز و حضور آنها در مسابقات برون‌مرزی به همراه مربیان مرد بدون هماهنگی‌ با فدراسیون پروش اندام‌،‌ یکی از خبرهایی بود که در ماه‌‌های گذشته سروصدای زیادی در محافل ورزشی به راه انداخت. داستان از این قرار بود که برخی از ورزشکاران مرد بعد از آموزش دادن به بانوان آنها را به مسابقات برون مرزی آزاد اعزام می‌کردند. منتهی انتشار تصاویر حضور این زنان در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام باعث شد پرونده‌ای در شعبه ویژه جرایم دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شود. اهمیت داستان به شکلی بود که مربیان و زنان مورد نظر در محله اول ممنوع‌الفعالیت و تا اطلاع ثانوی ممنوع‌الخروج شدند. سپس چهار مربی مرد و دو بدنساز زن برای پشت‌سر گذاشتن مراحل بازپرسی به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شدند و پس از برگزاری دادگاه این افراد تمام پست‌های مربوط به حضور خود در مسابقات برون‌مرزی را از صفحه شخصی خود در اینستاگرام پاک کردند. از طرفی هم به فدراسیون پرورش اندام دستور داده شد از این پس نظارت بیشتری روی فعالیت ‌افراد داشته باشد تا چنین اتفاقاتی دوباره تکرار نشود.

انتقاد منصوریان به فضای مجازی

استقلال با علیرضا منصوریان دو هفته‌ای می‌شود که هم می‌برد و هم خوب گل می‌زند. انگار سرمربی آبی‌ها توانسته با تمام مشکلات تاکتیکی و ساختاری که استقلال با آن روبه‌رو است،‌ با اتکا کردن به جوان‌های آینده‌دار آرامش را در تیمش حکم‌فرما کند. او از چند ماه پیش اعلام کرده بود یکی از برنامه‌های اصلی‌اش برای پایان دادن به مشکلات استقلال این است که بازیکنانش را از فضای مجازی و اینستاگرام دور کند تا با تمرکز بیشتر و به دور از هرگونه حاشیه فوتبال خود را ادامه بدهند. منصوریان البته این تصمیم را با الگوبرداری از رفتار مربیانی چون کارلوس کی‌روش و پپ گواردیولا اجرایی کرد و گفته می‌شود به بعضی از نزدیکان خود و حتی دوستان رسانه‌ای اعلام کرده اگر فعالیت زیادی از بازیکنان استقلال در فضای مجازی و اینستاگرام دیدند، ‌بلافاصله این موضوع را به او گزارش بدهند. به‌هرحال بر سر داستان جدایی مهدی رحمتی مدت‌ها جو ملتهبی به وجود آمده و زمینه‌ساز ایجاد یک جو دوقطبی بین هواداران استقلال شده بود. همچنین هواداران معترض استقلال در این مدت در صفحات اینستاگرام بازیکنانی چون بختیار رحمانی،‌ آرش افشین و ... حسابی از خجالت این بازیکنان در آمده و از عملکرد آنها انتقاد کرده بودند. علیرضا منصوریان البته خودش می‌گوید که هیچ فعالیتی در اینستاگرام و فضای مجازی ندارد و باید دید آیا تا پایان فصل می‌تواند تیمش را از حاشیه‌های مجازی که بیشتر آنها در اینستاگرام اتفاق می‌افتد دور نگه دارد یا نه؟

شب‌نشینی با قلیان

تازه‌ترین جنجال اینستاگرامی به شب‌نشینی سه ستاره مشهور فوتبالیست یکی از تیم‌های پرطرفدار تهرانی اختصاص دارد. بامداد چهارشنبه گذشته بود که  قابلیت پخش زنده تصاویر ویدیویی در اینستاگرام برای تمام کاربران آزاد شد که در همین زمان دنبال‌کنده‌های یکی از ستاره‌های مشهور با اتفاقی عجیب رو‌به‌رو شدند. این بازیکن مشهور با پخش زنده تصاویری از قسمت‌های مختلف منزل خود در کنار دو همبازی اسم‌ورسم‌دار دیگرش، هنگامی که درحال تصویربرداری از چهره خود و دوستانش بود، یک گاف بزرگ داد و در تصاویر یک قلیان هم که رو‌به‌روی آنها بود به نمایش درآمد. پس از این اتفاق عجیب بلافاصله با کامنت‌های مختلف افرادی که ویدیو مورد نظر را زنده تماشا کردند همراه شد. پیام‌هایی که واژه معروف «قلیانی» را برای این فوتبالیست و دوستانش تداعی کرد.

عکس رحمتی با یک هوادار خانم

احضار مهدی رحمتی و بازیکنان استقلال به کمیته اخلاق برای انتشار یک عکس با هوادار بانوی استقلال در اردوی ارمنستان را که فراموش نکرده‌اید؟ ماجرایی که به خاطر عدم حضور دروازه‌بان استقلال در جلسه رسیدگی به پرونده با محرومیت او از سوی کمیته اخلاق رو‌به‌رو شد.  فعل و انفعالی که جنجال بسیار بزرگی در محافل ورزشی به راه انداخت و بازتاب رسانه‌ای آن به قدری بود که حتی رحمتی تأکید کرد نه‌تنها به خاطر این اتفاقات عذرخواهی نمی‌کند، ‌بلکه اگر قرار باشد او را محروم کنند برای همیشه از فوتبال خداحافظی خواهد کرد. پیامد‌های این جنجال به شکلی بود که عکس بسیاری دیگر از ستاره‌های دیروز و امروز فوتبال ایران در کنار بانوان بد حجاب هم در کانال‌های تلگرامی و صفحات مختلف اینستاگرامی بازنشر شد و منتقدان خواهان برخورد با تمام این افراد بر سر پرونده عکس یادگاری شده‌ بودند و سیاست کمیته اخلاق را زیر سوال بردند!

عکاس اختصاصی سردار و عزت‌اللهی

در هفته‌های اخیر هم گزارش‌ها و مطالب مختلفی برای سردار آزمون در ایستاگرام به منتشر شده است. یکی از آنها ماجرای دختر روسی بود عکس‌هایی جنجالی کنار سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون در اینستاگرامش منتشر  و اعلام کرد که عکاس اختصاصی سردار آزمون است. ماجرایی که بعد از حرف و حدیث‌های بسیار واکنش و تکذیبیه این مهاجم آینده‌دار همراه شد. چند وقت بعد او که مانند همیشه در صفحه اینستاگرامش فعال بود عکسی را منتشر کرد و نوشت:  «روز فاز خنده‌ایم...» این شرح عکس  البته با واکنش تعداد زیادی از دنبال‌‌کننده‌های سردار همراه شد و آنها چون برداشت منفی روی فاز خنده بودن سردار داشتند،‌ به این ملی‌پوش فحاشی کردند که این قضیه هم سروصدای زیادی در محافل ورزشی به راه انداخت و دوباره با توضیحات تکذیبیه مانند لیونل مسی ایرانی همراه شد.

شعارهای قومیتی

ویدیو شعارهای قومیتی هواداران منتسب به باشگاه تراکتورسازی بعد از بازی این تیم مقابل استقلال هم البته یکی دیگر از جنجال‌های مجازی و اینستاگرامی چند وقت اخیر فوتبال ایران بوده است. درست است که این ویدیو مربوط به گذشته بود اما بازنشر آن بعد از بازی استقلال - تراکتورسازی بازتابی وسیع در سطح جامعه داشت و در اینستاگرام و تلگرام دست به دست چرخید تا همه متوجه آن شوند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین