|
|
امروز: شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۷
کد خبر: ۱۴۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
از طرف دیگر بیش از یک سال است با سازندگان موتورهای دیزلی در حال مذاکره هستیم و برای موتورهای یورو 4 به اضافه فیلتر تصفیه و یورو 5 برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از ابتدای سال آینده ساخت آن شروع شود و از امروز در مرحله طراحی هستیم.
وزیر صنعت گفت: من 3 سال پیش طی گزارشی به رئیس جمهور ظرفیت‌های کشور را بیان کردم و به ایشان گفتم ما دارای چه پتانسیلی هستیم اما برای استفاده ازاین پتانسیل باید مکانیزم‌های آن فعال شود که مهم‌ترین بخش آن، مسائل مالی است.

 محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم جایگزینی 40 هزار دستگاه تاکسی فرسوده ضمن تشکر از سازمان ها و اشخاصی که در این طرح شرکت داشتند، گفت: ما بیش از 30 جلسه با مجریان این طرح داشتیم و سه بانک را برای تامین مالی پای میز مذاکره آوردیم. هرچند نتوانستیم از نظر تسهیلات از آنها کمک بگیریم.

نعمت‌زاده ادامه داد: در نهایت این ایران‌خودرو بود که حاضر شد مابه‌التفاوت یارانه را پرداخت کند. همین انعطاف‌ها نشان داد که هر جا همفکر باشیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم. در مسائل بین‌المللی توانستیم مشکل هسته‌ای را حل کنیم پس در داخل کشور نیز می‌توانیم مسائل مختلف را حل کنیم.

وی افزود: این طرح در مورد وانت‌ها، مینی‌بوس‌ها، اتوبوس و کامیونت‌ها اجرا می‌شود و مذاکرات آن در حال انجام است. با توجه به اینکه در بخش اتوبوس و کامیون تسهیلات بانکی کشور و یارانه بیشتری باید پرداخت شود روند مذاکرات طولانی‌تر شده است.

نعمت‌زاده تصریح کرد: من 3 سال پیش طی گزارشی به رئیس جمهور ظرفیت‌های کشور را بیان کردم و به ایشان گفتم ما دارای چه پتانسیلی هستیم اما برای استفاده ازاین پتانسیل باید مکانیزم‌های آن فعال شود که مهم‌ترین بخش آن، مسائل مالی است.

وی با اشاره به لزوم به روز بودن صنایع گفت: صنایعی که نتوانند خود را به روز بکنند عقب خواهند ماند. امروز می‌گویند فلان کارخانه یخچال سازی چرا تعطیل شده است؟ دلیلش این است که مردم نمی‌خواهند یخچال 15 سال پیش خود را نو کنند.

وی ادامه داد: من اینجا قول می‌دهم که از سال آینده خودروها با استاندارد یورو 5 به بازار بیاید. ما قراردادهایی با خارجی‌ها برای طراحی و رسیدن به یورو 6 امضا کردیم که ایران خودرو با موسسه‌ای از آلمان و سایپا با موسسه‌ای دیگر از اتریش قراردادی امضا کرده‌اند که موتورهای 3 سیلندر با قدرت 160 را با کمترین مصرف کربن برای تولید داخل طراحی کنند.

نعمت‌زاده ادامه داد: از طرف دیگر بیش از یک سال است با سازندگان موتورهای دیزلی در حال مذاکره هستیم و برای موتورهای یورو 4 به اضافه فیلتر تصفیه و یورو 5 برنامه‌ریزی کرده‌ایم که از ابتدای سال آینده ساخت آن شروع شود و از امروز در مرحله طراحی هستیم.

وزیر صنعت با اشاره به تولید موتورسیکلت در کشور گفت: با توجه به تعدد کارخانه‌های ساخت موتورسیکلت در این بخش کار ما سخت‌تر بود اما موفق شدیم از اول تیرماه جلوی ثبت سفارش موتورهای کاربراتوری را بگیریم و از اول مهر تولید موتور سیکلت‌های انژکتوری را شروع کردیم و خوشبختانه این موتورها توانستند استاندارد محیطی را به دست آورند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: در کنار این فعالیت‌ها تولید موتورهای هیبریدی و برقی را پیگیری کردیم و تا به امروز 15 هزار موتورسیکلت برقی تولید شده است. این امر جزو اولیت‌های وزارت صنعت است اما از سرعت لازم برخوردار نیست که این نیازمند حمایت دولت از این صنایع است که ما در سال 93 بسته حمایتی آن را به دولت ارائه کردیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین