|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۴۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
مرتضی بانک به عنوان سخنران مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در جماران که با همت حزب اعتدال و توسعه برگزار شد، گفت: آیت‌الله هاشمی تا پایان عمر از هیچ کاری برای این مردم دریغ نکرد و هرچه داشت، برای این مردم انجام داد.
مراسم بزرگداشت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی صبح جمعه ۸ بهمن در حسینیه جماران برگزار شد. در این مراسم که از سوی حزب اعتدال و توسعه برگزار شد، خانواده آیت‌الله‌ هاشمی و جمعی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند. یک شب قبل از آن نیز در گرگان مراسم دیگری با سخنرانی غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران برگزار شد.

بانک: آیت‌الله هاشمی تا پایان عمر از هیچ کاری برای مردم دریغ نکرد

مرتضی بانک به عنوان سخنران مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی در جماران که با همت حزب اعتدال و توسعه برگزار شد، گفت: آیت‌الله هاشمی تا پایان عمر از هیچ کاری برای این مردم دریغ نکرد و هرچه داشت، برای این مردم انجام داد.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی یک فرد نبود، خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی شخصیتی ملت‌ساز و رهبری معتدل و عادل بود. او با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی در شرایط سخت کشور هیچ‌گاه اسیر شرایط و مراحل خاص نمی‌شد، گفت: درعین حال به جزئیاتی که احیاناً مسیر توسعه را با مشکل روبه‌رو می‌کرد، توجه ویژه داشت. هاشمی فردی ریسک‌پذیر بود. از خصوصیت‌های یک رهبر و مدیر این است که ریسک و خطر تصمیمات را بپذیرد و هاشمی این‌گونه بود. او هیچ گاه متوقف نمی‌شد و هر روز به دنبال ایجاد شکاف در مشکلات و پیداکردن راهی برای برون رفت جامعه از مشکلات بود.
  واکنش مجید انصاری به تخریب‌ آیت‌الله‌ هاشمی در روزهای اخیر
دیروز مجید انصاری در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی که در حسینیه جماران برگزار شد، در جمع خبرنگاران  در پاسخ به سؤالی درباره توهین برخی افراد به آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی طی روزهای گذشته، گفت: شخصیت‌های بزرگ و اثرگذار در نظام جمهوری اسلامی به موازات اثرگذاری و بزرگی‌شان هم در زمان حیات و هم در زمان ارتحال مورد هجمه بدخواهان بوده و هستند.
وی ادامه داد: هنوز مشاهده می‌کنیم خود حضرت امام(ره) نیز با وجود آنکه 27 سال از ارتحال‌شان می‌گذرد، برخی رسانه‌های صهیونیستی و ضدانقلاب ایشان را تخریب می‌کنند و آیت‌الله‌ هاشمی نیز از این داستان مستثنی نیست. ما نیز نباید از عوامل اسرائیل بویژه منافقین انتظاری بیش از این داشته باشیم. معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان اینکه در زمان حیات حضرت آیت‌الله‌ هاشمی ایشان را یک جور تخریب می‌کردند و پس از درگذشت ایشان نیز به گونه‌ای دیگر، ‌افزود: ‌پاداش حضرت آیت‌الله را مردم در مراسم تشییع ایشان و مراسم‌ میلیونی در کل کشور در دست آنها گذاشتند.

کرباسچی: مظلومیت‌ هاشمی از آیت‌الله بهشتی بیشتر بود

همزمان دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی هم در گرگان و در مراسمی که شامگاه پنجشنبه برای گرامیداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شده بود، گفت: مظلومیت‌ هاشمی رفسنجانی هم در دوران حیات و هم بعد رحلت از آیت‌الله بهشتی بیشتر و عمیق‌تر بوده و هست.
به گزارش ایرنا، غلامحسین کرباسچی افزود: آیت‌الله بهشتی قبل از شهادتش توسط منحرفین به مدت دو یا سه سال ناسزا شنید و آنان کسانی بودند که همه ملت آنها را منحرف از مبانی اسلام و انقلاب می‌دانستند اما‌ هاشمی طی 37 سال در عین اینکه مطابق صلاح و خیر مردم رفتار و عمل می‌کرد اما همواره از کسانی ناسزا شنید که عده‌ای آنان را انقلابی می‌دانند.

وی یادآور شد: بعد از شهادت آیت‌الله بهشتی علیه او کلمه‌ای بر زبان نیاوردند اما دردناک است که عده‌ای بعد از رحلت آیت‌الله‌ هاشمی همچنان جدی‌ترین تهمت‌ها را به او می‌زنند.  کرباسچی در پاسخ به این پرسش که بی‌ هاشمی چه کنیم؟ تصریح کرد: باید اندیشه‌ هاشمی را حفظ و در تمام ابعاد زندگی اجتماعی و فردی به کار بندیم.

آیت‌الله‌ هاشمی تحت تأثیر چپ و راست نبود بلکه همواره در هر دو جبهه به علت اعتدالی که داشت منشأ اثر بود؛ قضاوت و موضعگیری آن مرحوم در برخوردها و مسائل شخصی و عمومی کشور بر مبنای اعتدال بود. وی با بیان اینکه‌ هاشمی خیرخواهی خود را در خارج کشور هم ثابت کرد، به نقل از ملک عبدالله عنوان کرد:‌ هاشمی شخصی بود که حتی برای دشمنانش هم خیرخواهی می کرد.

وی ادامه داد:‌ هاشمی به قانون، نظام اداری و سیاسی احترام می‌گذاشت و هیچ گاه از اختیارات خود فراقانونی استفاده نکرد؛ او به کار فرهنگی با حضور مردم اعتقاد داشت و خوشبین به آینده بود و هیچ گاه ناامید نشد. کرباسچی با بیان اینکه بیشتر از‌ هاشمی شخصی را سراغ نداریم که حتی از صدا و سیما به او توهین شده باشد، گفت: جمهوری اسلامی بدون نام‌ هاشمی در خاطره‌ها نمی‌ماند.

هاشمی هیچ زمانی عافیت‌طلبی را نپذیرفت

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران نیز در کنگره این حزب در مشهد گفت: آقای هاشمی پشتوانه‌ای برای مردم، رهبری و نظام بودند و امروز این سه رکن پشتوانه مهمی را از دست داده‌اند که برای جبران آن باید تلاش کنیم.  مسئول دفتر رئیس جمهوری در دولت آیت‌الله هاشمی بیان کرد: گاهی فشارها علیه آقای هاشمی بسیار زیاد می شد تا حدی که ما جوان‌ترها خسته می‌شدیم و به ایشان پیشنهاد رها کردن عرصه سیاست را ارائه می کردیم اما آقای هاشمی هیچ زمانی این عافیت طلبی را نپذیرفتند.   وی تصریح کرد: دو سال گذشته یکی از بزرگان در دیدارشان با آقای هاشمی عنوان کردند که مواضع شما رادیکال شده است، آیت الله رفسنجانی در پاسخ به ایشان گفتند که مردم کدام طرف هستند؟ آیا نظام بدون مردم حفظ می‌شود؟ اگر اکنون حرفی می زنم به خاطر همراهی با مردمی است که نظام را آنها به وجود آورده‌اند و تنها مردم می‌توانند نظام را حفظ کنند. سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: باید تلاش کنیم که فعالیت‌های ما در حزب حامل اندیشه ها، رفتار و منش آقای هاشمی باشد و از افراط و تفریط باید پرهیز کنیم.

منبع:ایران

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین