|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۸
کد خبر: ۱۴۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران گفت: سالیانه در بهترین شرایط ساخت مسکن در کشور 400 هزار واحد است این در حالی است که نیاز کشور به مسکن حدود یک میلیون واحد مسکونی در سال است.
 رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران گفت: سالیانه در بهترین شرایط ساخت مسکن در کشور 400 هزار واحد است این در حالی است که نیاز کشور به مسکن حدود یک میلیون واحد مسکونی در سال است.

حسن محتشم افزود: با توجه به کمبود ساخت واحدهای مسکونی در کشور، نگرانیم که این انباشت تقاضا در آینده به افزایش قیمت مسکن در کشور منجر شود.

وی بر افزایش عمر مفید ساختمان ها درایران تاکید کرد و گفت: به همین منظور انبوه سازان مسکن با همکاری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی راه اندازی سامانه پایش کیفیت ابنیه را به عنوان کاری مشترک در دستور کار خود قرار داده است.

محتشم یادآورشد: از طرفی بیمه تضمین کیفیت ساخت و سازها از چند سال پیش مطرح شده اما تاکنون کاری برای آن انجام نشده است، لذا پیشنهاد ما این است اجرای بیمه ساختمان ها در اختیار انبوه سازان قرار گیرد تا کیفیت خدمات پس از فروش درحوزه ساخت و ساز تضمین شود.

وی با اشاره به مزیت های صدور شناسنامه فنی برای ساختمان ها، گفت: این موضوع نیز در حوزه ساخت و ساز عملیاتی نشده است و انبوه سازان مسکن آمادگی دارند آن را برای نخسیتن بار در کشور اجرایی کنند.

محتشم از پروژه مسکن مهر انتقاد کرد و گفت: پس از گذشت هشت ، سال هنوز هم دولت درگیر این پروژه ساخت وساز است و اگر افزایش وام مسکن مهر از 300 به 400 میلیون ریال نبود، ممکن بود این پروژه به اتمام نرسد لذا ضروری است که وزارت راه و شهرسازی در این خصوص تعیین تکلیف کند تا انبوه‌سازان، زیان بیشتری نبینند، زیرا که در چند سال گذشته همواره قیمت مصالح ساختمانی رشد داشته است.

قائم مقام وزیر کشور در این کنفرانس با اشاره به اهمیت طرح تفصلی شهرها گفت: هرگونه ساخت وساز در شهرها باید مبتنی بر اصول فنی انجام شود و در حوزه ساخت وسازهای شهری باید به معماری ایرانی اسلامی توجه جدی شود.

محمد حسین مقیمی بر حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی ارزشمند شهرها تاکید کرد و گفت: ما باید همواره از بافت های ارزشمند تاریخی صیانت کنیم هرچند که بافت های تاریخی در شهرها در معرض هجوم هستند اما ما باید تلاش کنیم در شهرهای مختلف کشورمان این بافت ها دربهترین شرایط نگهداری شوند.

وی با اشاره به وجود مبحث 2800 مقررات ملی ساختمان مربوط به مقاوم سازی واحدهای مسکونی در برابر زلزله ، اظهارکرد: کشته شدن 34 هزار تن در زلزله بم نشان داد که هنوز ساختمان های ما در برابر زلزله مقاوم نیستند، گرچه در قوانین و مقررات چیزی کم نداریم اما وقتی مشکلات پیش می یاد شاهد جانباختگان زیادی هستیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین