کد خبر: ۱۴۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۰
کارشناس حقوقی فوتبال عنوان کرد: مشخص نیست چرا استقلالی ها که این نامه را بنا به اظهارات افتخاری در آذرماه دریافت کرده اند نسبت به آن نزد CAS تجدیدنظر خواهی نکردند.
 کارشناس حقوقی فوتبال عنوان کرد: مشخص نیست چرا استقلالی ها که این نامه را بنا به اظهارات افتخاری در آذرماه دریافت کرده اند نسبت به آن نزد CAS تجدیدنظر خواهی نکردند.

عبدالصمد ابراهیمی در یادداشتی پیرامون محرومیت استقلال از نقل و انتقالات نوشت:

باشگاه استقلال امیدوار است بعد از اتمام نقل و انتقالات زمستانی بتواند سه بازیکن خود (آندو،جپاروف و چشمی) را به عنوان سهمیه آزاد ماده ٦ آیین نامه انتقالات فیفا وارد فهرست کند.

مشخص نیست نامه فیفا در مورد محرومیت استقلال فقط یک پنجره نقل و انتقالات یعنی صرفا مدت بیست و هشت روزه نقل و انتقالات زمستانی را شامل می شود یا تا پنجره بعدی و تابستان ادامه دارد.

بارسا نمونه ای برای اینگونه تصمیمات است.آنها به سبب استخدام بازیکن زیر هیجده سال در قامت بازیکن حرفه ای،مقررات فیفا را نقض کردند و از دو پنجره محروم شدند.بارسایی ها با تجدیدنظر خواهی نزد CAS این حکم را تعلیق کردند ولی CAS در ژانویه ٢٠١٥ این حکم را تایید کرد و آبی اناری ها از پنجره زمستانی محروم شدند و هیچ خریدی نتوانستند انجام دهند.

آنها در تابستان توران و ویدال را به خدمت گرفتند به این امید که بعد از اتمام نقل و انتقالات تابستانی و دومین پنجره محرومیت ،این دو را بتوانند به عنوان بازیکن آزاد جذب کنند ولی فیفا این اجازه را نداد و ناچار شدند بعد از دومین پنجره محرومیت هم تا باز شدن پنجره سوم و ژانویه ٢٠١٦ صبر کنند.

حالا باید دید استقلال هم تنبیه مشابهی را باید تحمل کند یا می تواند بعد از اتمام نقل و انتقالات زمستانی، سه بازیکنش را به فهرست اضافه کند.

نکته مبهم ماجرا آنجاست که مشخص نیست چرا استقلالی ها که این نامه را بنا به اظهارات افتخاری در آذرماه دریافت کرده اند نسبت به آن نزد CAS تجدیدنظر خواهی نکرده و حداقل دستور موقت مبنی بر تعلیق آن را درخواست نکرده اند.

بند ٢٣ از ماده ١٠ آیین نامه انضباطی فیفاممنوعیت از نقل و انتقالات را یکی از مجازات ها دانسته که طی یک دوره مشخص اعمال می شود.

به گزارش کاپ، اگر در خصوص پرداخت پول طبق آرای قطعی، باشگاهی کوتاهی کند مطابق ماده ٦٤ تنبیه می شود و بند ششم آن ماده نمی توان نزد خود فیفا پیگیر رفع آن بود و باید نزد CAS تجدیدنظر خواهی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین