|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۴۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
شب گذشته رسیدن به سه گانه برای رئال مادرید غیرممکن شد. تساوی برابر سلتا در نهایت به حذف کهکشانی ها از کوپا دل ری انجامید؛ ضربه ای سنگین برای تیمی که رویای سه گانه را در سر داشت.
 شب گذشته رسیدن به سه گانه برای رئال مادرید غیرممکن شد. تساوی برابر سلتا در نهایت به حذف کهکشانی ها از کوپا دل ری انجامید؛ ضربه ای سنگین برای تیمی که رویای سه گانه را در سر داشت.

کابوس مبتلا شدن به وضعیت دو سال پیش به تدریج در حال تعبیر شدن است. رئال مادرید دو سال پیش با آنچلوتی در شرایطی به ماه ژانویه رسید که در 22 بازی متوالی پیروز شده بود ودر صدر لالیگا نیز قرار داشت.

رئال در اولین بازی سال 2015 مغلوب والنسیا شد تا نوار بردهای متوالی این تیم پاره شود. یک هفته بعد رئال با شکست از اتلتیکو از کوپا دل ری کنار رفت و سپس بحران مصدومیت ستاره ها گریبان کهکشانی ها را گرفت. رئال آن سال را بدون جام تمام کرد.

دو سال بعد، همان بلا به نوعی بار دیگر برای کهکشانی ها نازل شده است. رئال سال 2017 را با یک پیروزی و یک تساوی برابر سویا در کوپا دل ری و پیروزی بر گانادا در لالیگا آغاز کرد تا به رکورد 40 بازی بدون باخت متوالی برسد؛ اما شکست مقابل سویا در هفته 18 لالیگا همه چیز را به یکباره تغییر داد. رئال به فاصله 8 دقیقه دو گل دریافت کرد و بازی برده را از دست داد.

سپس بحران مصدومیت یک بار دیگر گریبان این تیم را گرفت و سه روز بعد از باخت به سویا، شکست برابر سلتا در کوپا دل ری نیز از راه رسید.

رئال پس از برد پرزحمت برابر مالاگا در لالیگا، شب گذشته نتوانست باخت دور رفت برابر سلتا را جبران کند و با تساوی 2-2 از کوپا دل ری حذف شد. به نوعی تکرار مصائب دو سال پیش. رئال در همین دو هفته به اندازه کل سال گذشته شکست خورده است(2بار).

حالا یک زیدان مانده با تیمی بی روحیه و به دور از شادابی چند هفته پیش؛ اما زیزو چه باید بکند تا رئال از این بحران خارج شده و بتواند یک بار دیگر به همان تیم سال گذشته بدل شود؟

دور کردن جو منفی ای که رئال را احاطه کرده است:« زیدان اصرار دارد که ناکامی های اخیر روی تیم او اثر منفی نگذاشته است و اینکه تیم او به همان خوبی گذشته بازی می کند. اینکه بدگمانی های اخیر نسبت به رئال بی انصافی است؛ اما زیدان باید واقعیت را قبول کند و از همین امروز سعی کند به جو منفی ایجاد شده بر علیه تیمش پایان دهد و به تمام مقایسه هایی که در مورد تیم او با تیم آنچلوتی می شود.

گفته می شود که رئال به زودی صدر لالیگا را هم از دست خواهد داد و شاید فصل را بدون جام تمام کند. زیزو باید مانع القای این حس به ستاره های تیمش شود.»

احیای رونالدو:« مهمترین ماموریت زیدان برای متحول کردن رئال، بازگرداندن رونالدو به روزهای خوبش است. بهترین بازیکن دنیا در سال 2016 شب گذشته نمایش خوبی برابر سلتا داشت. او یک گل فوق العاده هم به ثمر رساند اما برای صعود رئال کافی نبود.

رونالدو در هیچکدام از بازی های چند هفته اخیر، آن مهاجم تاثیرگذار و تعیین کننده نشان نداده است. زیدان می داند که برای رسیدن به قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان که حالا مهمترین اهداف رئال در ادامه فصل هستند، او به بهترین رونالدو نیاز دارد و باید به هر طریقی، فوق ستاره تیمش را احیا کند. رئال بدون رونالدوی آماده نمی تواند در ادامه راه خود موفق ظاهر شود.»

بهبود شرایط بدنی بازیکنان:« بازهم ماه ژانویه و افزایش تعداد مصدومان رئال مادرید. در واقع هر زمان که به مقطع حساس فصل می رسیم، رئال مادرید با چنین معضلی روبرو می شود. وقتی فشار بازی ها بیشتر و فاصله بین آنها کمتر می شود، برخی ستاره های رئال زمین می خورند و کار را برای سرمربی دشوار می سازند. آنچلوتی دو سال پیش و زیدان این روزها چنین مشکلی را با تمام وجود حس می کند.

زیدان یک سوم حساس از فصل را پیش رو دارد و باید بیشتر روی آمادگی جسمانی بازیکنانش کار کند. هرچند که او در ابتدای سال برنامه فشرده بدنسازی را در دستور کار قرار داد؛ اما گویا این برنامه چندان جواب نداده است.»

پایان دادن به گلایه ها از مصدومیت بازیکنان:« زیدان می گوید که آسوده خاطر است چون کارش را به درستی انجام داده است.

او این را به مدیران تیم گفته و در نشست های خبرش اش نیز اعتراف کرده است. با این حال در یک هفته گذشته صراحتا از افزایش تعداد مصدومین تیمش ابراز نگرانی کرده است. زیزو به پیچیده ترین روزهای حضورش روی نیمکت رئال رسیده و باید به این گلایه ها پایان داده و با همین دارایی به کار ادامه دهد.»

به گزارش ورزش 3، کار روی ذهنیت بازیکنان:« سه گانه از دست رفت؛ اما هنوز شانس دبل کردن برای رئال باقی مانده است. این را بازیکنان رئال هم می دانند ولی واضح است که روحیه ای پایین تر از یک ماه گذشته دارند. زیدان باید روی ذهنیت بازیکنان خود کار کرده و آنها را به مسیر سابق بازگرداند.»

آیا زیدان در انجام این 5 ماموریت موفق عمل خواهد کرد؟ باید تا انتهای فصل صبر کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین