|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۴۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد:یکی از مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی نیز استکبارستیزی است در این باره قرآن کریم تاکیدات زیادی بر شناخت دشمن و مقابله با آن دارد.
یکی از مراجع تقلید شیعه گفت:طبق تاکیدات رهبری باید اتاق فکر حوزه انقلابی در حوزه علمیه قم تشکیل شود.

آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در «همایش حوزه انقلابی و رسالت‌های آن »که در مصلای  قدس شهر مقدس قم با حضور طلاب سراسر کشور برگزار شد عنوان کرد: طبق تاکیدات رهبری باید اتاق فکر حوزه انقلابی در حوزه علمیه قم تشکیل شود.

این مرجع تقلید شیعه افزود:انقلاب اسلامی دستاوردهای فرهنگی و دینی زیادی را به همراه داشت که در این باره می‌توان با تشکیل اتاق فکر،این دستاوردها را شناخت و خطرهایی که انقلاب را تهدید می‌کند مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به مهمترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد:ولایت‌مداری مهمترین شاخصه انقلاب است و در واقع ولایت‌فقیه این انقلاب و نهضت را آغاز کرد و آن را متحول ساخت خوشبختانه امروز نیز رهبری شجاع و با تقوا همچون آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان ولایت‌فقیه در برابر همه توطئه‌ها ایستاده است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد:یکی از مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی نیز استکبارستیزی است در این باره قرآن کریم تاکیدات زیادی بر شناخت دشمن و مقابله با آن دارد.

وی بیان کرد: فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت نیز از شاخصه‌های دیگر این انقلاب اسلامی است حضور جهادگران موجب می‌شود تا اسلام و انقلاب زنده بماند.

این مرجع تقلید شیعه ادامه داد:خودباوری ملت ایران در مقابل دشمنان و ابرقدرت‌ها از دیگر شاخصه‌های مهم انقلاب اسلامی است.این انقلاب متعلق به زاغه نشینانی است که در جهت پیروزی آن از جان خود گذشتند و ایثار کردند.همچنین ساده زیستی و مردمی زیستن و مبارزه با صهیونیست و خودکفایی و خودباوری از شاخصه‌های دیگر انقلاب است.

آیت‌الله نوری همدانی یادآوری کرد:در زمان طاغوت،مسیر علم و فرهنگ را بر روی مردم مسلمان بسته بودند اما امام خمینی(ره) با نهضت خود این مسیر را به روی ملت ایران گشود.

وی در بخش دیگری از این سخنان بیان کرد:شناخت زمان همواره مورد تاکید اسلام است و طلاب باید نسبت به زمان،شناخت کافی داشته باشند.

این مرجع تقلید شیعه گفت:باید طلاب با روحیه انقلابی خود دست به تلاش بزنند من همواره به طلاب و جوانان تاکید دارم که کتاب های صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را مطالعه کنند تا شناخت کافی از ثمرات این آثار داشته باشند.

وی اظهار کرد:باید حوزه های علمیه نیز در جهت تربیت فقیه انقلابی تلاش کنند به ویژه با خطراتی که فضای مجازی دارد حوزه های علمیه باید پاسخگوی شبهات باشند و جامعه را نسبت به دشمنان انقلاب آگاه کنند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین