کد خبر: ۱۴۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
آیا می‌دانید صنعتی ترین کشور جهان کدام است؟ ما در این نوشتار فهرستی از ۱۰ صنعتی ترین کشور جهان را در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.
 آیا می‌دانید صنعتی ترین کشور جهان کدام است؟ ما در این نوشتار فهرستی از ۱۰ صنعتی ترین کشور جهان را در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

طی سال‌ها، صنعتی‌سازی اثرات مثبت بسیاری بر کشورهای مختلف سرتاسر جهان داشته است. در اینجا بعضی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان را برای شما فهرست کرده‌ایم.۱۰ صنعتی ترین کشور جهان

۱۰. کره‌ی جنوبی
کره‌ی جنوبی کشوری ثروتمند است. این کشور یک کشور توسعه یافته و یکی از اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ است. کره‌ی جنوبی از اقتصاد بازار برخوردار است. این کشور برای قدرت بخشیدن به اقتصاد خود یک استراتژی اقتصادی مبتنی بر صادرات را اتخاذ کرد. کره جنوبی، در کنار چین، بر صنعت کشتی‌سازی جهان سیطره دارد. مقر تولیدکنندگان بزرگی مثل ال‌جی، سامسونگ، و هیوندای در سئول پایتخت کره‌ی جنوبی واقع شده است.

۹. اسپانیا
اقتصاد اسپانیا در اواخر قرن هجدهم شروع به صنعتی شدن کرد، و صنعتی شدن در این کشور تا قرن نوزدهم نیز ادامه پیدا کرد. از دهه‌ی ۱۹۹۰ بعضی از شرکت‌های اسپانیایی وضعیتی چندملیتی پیدا کرده‌اند. آنها فعالیت‌هایشان را به کشورهای امریکای لاتین که به لحاظ فرهنگی به آنها نزدیک هستند گسترش داده‌اند.

۸. کانادا
کانادا یک کشور توسعه‌ یافته است. صنایع چوب و نفت جزو صنایع مهم کانادا به شمار می‌روند. از اوایل قرن بیستم، رشد تولیدات این کشور، معدن کاری و بخش‌های خدماتی، اقتصاد روستایی این کشور را به یک اقتصاد شهری تبدیل کرده‌اند.

۷. ایتالیا
ایتالیا سومین بزرگترین اقتصاد منطقه‌ی یورو را دارد. این کشور ششمین بزرگترین کشور تولید‌کننده است، که نسبت به اقتصادهای دیگر قابل مقایسه با آن، شرکت‌های چندملیتی جهانی کمتر و تشکیلات اقتصادی فعال کوچک و متوسط بیشتری دارد.

۶. چین
صنعتی شدن در چین صرفا در دهه‌ی ۱۹۵۰ شروع شد. در ۱۹۸۴، چهارده شهر بزرگ ساحلی به عنوان مناطق توسعه‌ی اقتصادی تشخیص داده شدند. امروزه آنها مراکز صنعتی چین هستند. اخیرا چین بزرگترین صادرکننده و وارد‌کننده ی کالا در جهان است.

۵. بریتانیا
قرن هجدهم شاهد ظهور انقلاب صنعتی بود، که چهره‌ی اقتصاد بریتانیا را برای همیشه تغییر داد. بریتانیا کشوری توسعه‌ یافته است. این کشور نخستین کشور صنعتی شده‌ی جهان است و در طول قرن نوزدهم و اویل قرن بیستم پیشروترین قدرت جهان بوده است.

۴. فرانسه
فرانسه یک کشور توسعه یافته است. این کشور دومین بزرگترین منطقه انحصاری اقتصادی جهان را دارد. فرانسه یکی از اعضای گروه ۷ کشور صنعتی پیشرو است. فرانسه اقتصادی ترکیبی دارد که نهادهای دولتی و نهادهای خصوصی را با هم ترکیب می‌کند. دولت نفوذ خود را بر قسمت‌‌های کلیدی بخش‌های زیرساختی حفظ می‌کند.

۳. آلمان
آلمان در اروپا موقعیتی مرکزی دارد و در چند بخش صنعتی و فناوری یک رهبر جهانی به حساب می‌رود. این کشور توسعه یافته خانه‌ی بسیاری از سرمایه‌گذاران و مهندسان معروف بوده است. این کشور سومین بزرگترین صادر‌کننده و سومین بزرگترین وارد کننده‌ی کالا در جهان است.

۲. ژاپن
ژاپن، سرزمین آفتاب تابان، بین دهه‌ی ۱۸۸۰ و ۱۹۷۰ از طریق صنعتی شدن به رشد پایدار در درآمد سرانه دست پیدا کرد. سرمایه‌گذاری داخلی در عرصه‌ی صنعت و تولید نیروی محرکه‌ی رشد تولیدات ژاپنی بود. امروزه ژاپن یک قدرت اقتصادی بزرگ و یک کشور توسعه یافته است.

۱. ایالات متحده‌ی امریکا
رشد صنعتی در ایالات متحده در اوایل دهه‌ی ۱۸۰۰ شروع شد. این کشور توسعه یافته یکی از بزرگترین تولیدکنندگان در جهان است. امریکا از اواخر قرن نوزدهم در زمینه‌ی تحقیقات علمی و نوآور‌ی‌های عرصه‌ی فناوری پیشرو بوده است.

این کشورهای صنعتی برای سایر کشورهای فقیر نقش یک الگوی بزرگ را ایفا می‌کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین