»
کد خبر: ۱۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
نماینده کشورمان در امور دریای خزر به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ترکمنستان وارد عشق‌آباد شد.

«ناصر آقاجانی» معاون سفیر ایران در ترکمنستان ضمن اعلام خبر ورود معاون وزیر خارجه کشورمان به عشق آباد تصریح کرد: ملاقات با وزیر خارجه ترکمنستان و سایر مقامات عالی رتبه دولت این کشور، از مهمترین اهداف سفر «ابراهیم رحیم‌پور» معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه و نماینده ویژه کشورمان در امور دریای خزر به عشق‏‌آباد است.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان گفت: سفر نماینده ویژه ایران در امور دریای خزر در قالب نشست‌هایی سیاسی میان دستگاه‏‌های مرتبط 2 کشور دوست و همسایه ایران و ترکمنستان در سطح معاونین وزرای خارجه دو کشور صورت می‏‌گیرد.

آقاجانی گفت: سفر نماینده کشورمان به عشق‏‌آباد به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت و در جریان مذاکرات قرار است طیف وسیعی ‏از مسائل روابط و همکاری‏‌های دوجانبه، مسائل منطقه‏‌ای و بین‏‌المللی مورد علاقه دو طرف و همچنین مسائلی در ارتباط با دریای خزر نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه کشورمان چندی پیش به سمت نماینده ویژه در امور دریای خزر منصوب شده بود.

نماینده ویژه در امور دریای خزر مسئول مذاکرات ایران با کشورهای ساحلی دریای خزر درباره مباحث مربوط به این پهنه آبی بوده و مسئولیت هماهنگی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های داخلی را نیز در این زمینه بر عهده دارد.

سفر مقام عالی رتبه دستگاه سیاست خارجی کشورمان به عشق‌‏آباد در حالی صورت می‌گیرد که رئیس‌جمهور ترکمنستان هفته جاری تأکید کرد که توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاری‏‌های همه جانبه با همسایگان نزدیک از جمله ایران از مهمترین بخش‏‌های سیاست خارجی ترکمنستان است.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین