|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۴۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
جفری فلتمن معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی گفته سازمان ملل هیچ گزارشی (منفی) دریافت نکرده و از هیچ منبع اطلاعاتی درباره ارسال، فروش یا انتقال آیتم‌های مرتبط با مسائل هسته‌ای، بر خلاف قطع‌نامه شورای امنیت اطلاعاتی نگرفته است.
راشاتودی در گزارشی با اشاره به صحبت‌های اخیر رییس سازمان انرژی اتمی ایران درباره ادامه برنامه‌های هسته‌ای در صورت لغو یک‌جانبه برجام از سوی آمریکا نوشت: ایران در صورت لغو برجام با قدرت تکنولوژیکی بالاتری به فعالیت‌های هسته‌ای خود بازمی‌گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ ایران آماده است که برنامه‌های هسته‌ای خود را در صورتی که دولت ترامپ به توافق هسته‌ای پایبند نباشد،  ادامه دهد و از نظر تکنولوژیکی نیز در موقعیت بهتری قرار دارد.

این خبرگزاری روس به گفته‌های علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز اشاره کرده که در گفت‌وگو با یک رسانه کانادایی گفته بود: تهران حق واکنش مناسب را در صورتی که واشنگتن در توافق هسته‌ای تجدید‌نظر کند، دارد.

او در مصاحبه با این رسانه کانادایی همچنین گفته ما می‌توانیم به راحتی به موقعیت سابق خود برگردیم نه تنها در جایی که قبلا بودیم بلکه به دلیل موقعیت تکنولوژیکی بهتری که داریم در موقعیتی بالاتر می‌توانیم قرار بگیریم.

به گزارش راشاتودی ایران در توافق هسته‌ای تعهد کرده که انبار اورانیوم‌های غنی شده خود را از ۱۰ هزار کیلو به ۳۰۰ کیلو برای مدت ۱۵ سال در ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی برساند. علیرغم تاکید اوباما بر تاثیر توافق هسته‌ای بر توقف روند دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، ترامپ این توافق را بدترین توافق تاریخ خوانده است. او در خلال برنامه‌های انتخاباتی خود گفته بود اولویت درجه یک من نابودی این توافق افتضاح است. ترامپ گفته بود که من مدت زیادی در تجارت بودم. این توافق برای اسرائیل فاجعه‌بار است و برای آمریکا و برای همه خاورمیانه هم همین طور. ما به ایران ۱۵۰ میلیارد دلار پول دادیم و در ازای  آن هیچ چیز نگرفتیم

به نقل از «راشا تودی»،صالحی در مصاحبه روز یکشنبه با تلویزیون ایران نیز گفته بود خیلی زود است که ترامپ را در مواضعش نسبت به ایران ارزیابی کنیم. ایران امیدوار است دولت جدید آمریکا به تعهداتش در برجام پایبند بماند.

به گزارش این خبرگزاری شورای امنیت سازمان ملل که پیشرفت‌های این توافق را رصد می‌کند گزارشی از برجام منتشر کرده که در آن بر احترام ایران به تعهداتش در این توافق اشاره شده است.

جفری فلتمن معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی گفته سازمان ملل هیچ گزارشی (منفی) دریافت نکرده و از هیچ منبع اطلاعاتی درباره ارسال، فروش یا انتقال آیتم‌های مرتبط با مسائل هسته‌ای، بر خلاف قطع‌نامه شورای امنیت اطلاعاتی نگرفته است.

او همچنین تاکید کرده که هیچ اطلاعاتی دال بر اقدام ایران در برنامه‌های موشکی بالستیک بر خلاف قطع‌نامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت نیز دریافت نکرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین