|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۴۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: اگر پیش از موعد قانونی، فعالیت‌هایی انتخاباتی انجام شود قطعا مصادیق جمع آوری و به هیأت‌های اجرایی و نظارت منتقل می‌کنند که چه بسا در تأیید صلاحیت نامزدها مورد توجه قرار بگیرد.
 رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: اگر پیش از موعد قانونی، فعالیت‌هایی انتخاباتی انجام شود قطعا مصادیق جمع آوری و به هیأت‌های اجرایی و نظارت منتقل می‌کنند که چه بسا در تأیید صلاحیت نامزدها مورد توجه قرار بگیرد.

سیدشهاب‌الدین چاووشی در گفتگو با خبرآنلاین با تأیید رصد شدن محتوای سخنرانی ها و موضع گیری های کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با هدف آنکه له یا علیه دیگر کاندیداها نباشد، گفت: مجموعه اعضای ستاد انتخابات موظفند این موضوعات را رصد کنند تا اگر افرادی نسبت به کاندیداها وارد تبلیغات پیش از موعد شدند گزارش دهند.

وی با بیان اینکه تبلیغات عمومی برای حضور و مشارکت گسترده مردم هیچ منعی ندارد و اتفاقا قانون هم به این کار تشویق کرده تا همه باید پای کار بیایند و برای ترغیب احساس مسئولیت در عموم جامعه تلاش کنند یادآور شد: زمان تبلیغات انتخابات در قانون مشخص است بنابراین انتظار داریم کاندیداها و هواداران شان آن محدوده قانونی را رعایت کنند.

معاون سیاسی استانداری تهران اظهار کرد: اگر پیش از موعد قانونی، فعالیت های انتخاباتی انجام شود قطعا مصادیق جمع آوری و به هیأت های اجرایی و نظارت منتقل می کنند که چه بسا در تأیید صلاحیت نامزدها مورد توجه قرار بگیرد چون افرادی که بخواهند در یک عرصه تصمیم گیری و جایگاه حساس وارد شود باید قانونمدار باشند اما اگر از حالا قانون را نقض کنند این مسئله می تواند در افکار عمومی تأثیر منفی نسبت به آنها داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر اظهار کرد: مشخصا آنکه که برخی جریانات و گروه های سیاسی علیه دولت در آستانه انتخاباتی اقدام به سیاه نمایی می کنند حال آنکه هدف برگزاری رقابت سالم است اما این جریانات به طرح حرف های بی حساب، تیترهای تحریک کننده و رفتارهایی تخریبی مبادرت می کنند که می تواند منشأ یأس و ناامیدی در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه سیاهنمایی در انتخابات را پسندیده نمی دانیم ادامه داد: قانون هم اجازه نمی دهد که کسانی برای دسترسی به قدرت سیاسی بیایند و آنچه را که مورد اعتقاد و قبول جامعه است با شبهه پراکنی تخریب کنند. اینها همه می تواند زمینه های بروز یک نارضایتی را در افکار عمومی سبب شود که به نفع خود افراد هم نیست که با این روش ها وارد میدان رقابت شوند.

چاوشی بیان کرد: توصیه ما این است افراد شایستگی های خود را بیان کنند یا گروه های حامی آنها توانایی ها و برنامه های کاندیدای مطلوب خود را شرح دهند تا مردم در فضای آگاهانه درباره نامزد مدنظر خود تصمیم بگیرند. در مجموع جوسازی و رفتارهای پوپولیستی و تحریک کننده عده ای علیه یک نامزد دارای صلاحیت-خواه از دولت مستقر باشد یا خارج از دولت- را مناسب نمی دانیم.

وی در پاسخ به این سئوال که برای حفظ امنیت انتخابات با سپاه و بسیج هم رایزنی دارند یا فقط نیروی انتظامی این کار را انجام خواهد داد؟ گفت: کلا وظیفه قانونی حفاظت از صندوق و صیانت از انتخابات به عهده نیروی انتظامی است. مگر اینکه ضرورت ایجاب و نیروی انتظامی درخواست کمک کند و این مسئله در شورای تأمین مصوب شود. در این صورت کمیته امنیتی و انتظامی ستاد انتخابات استان وظیفه دارد در جهت برقراری امنیت انتخابات از همه نهادهای نظامی، اطلاعاتی و انتظامی کمک بگیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین