|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۴۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
«نزار زاوتی» یکی از شهروندان کُرد در «دهوک» گفت: «ترامپ از نام‌های محبوب در اقلیم کردستان است. امیدوارم وی به کردهای عراق کمک کند استقلال خود را از عراق به دست آورند.»
شهروندان کُرد در عراق و سوریه به عناوین مختلف از جمله انتخاب نام «ترامپ» برای فرزندان تا نامگذاری رستوران، خرسندی خود را از ورود رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به کاخ سفید ابراز کرده‌اند.

 به نقل از رویترز، جمعه گذشته، «دونالد ترامپ» به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا، وارد کاخ سفید شد. اگرچه همزمان تظاهراتی علیه وی در کشورش برگزار شد اما برخی از شهروندان کُرد در عراق  و سوریه با امید به این که دولت جدید آمریکا حمایت بیشتری از آنها به عمل آورد، خرسندی خود را از انتخاب ترامپ به شکل‌های مختلف نشان داده‌اند.



«نزار زاوتی» یکی از شهروندان کُرد در «دهوک» گفت: «ترامپ از نام‌های محبوب در اقلیم کردستان است. امیدوارم وی به کردهای عراق کمک کند استقلال خود را از عراق به دست آورند.»

این شهروند نام دونالد ترامپ را برای رستوران خود انتخاب کرده است. غذای اصلی این رستوران کباب ماهی است.

در شهر «کوبانی» در سوریه نیز که به خاطر مقاومت مردمانش در برابر داعش به استالینگراد کُردها شهرت یافت، برخی شهروندان از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا ابراز خوشحالی می‌کنند. آنها امیدوارند دولت جدید آمریکا حمایت بیشتری از کردهای سوریه به عمل آورد. در شهر کوبانی یکی از رستوان‌های این شهر دونالد ترامپ نام گرفته است.



«جمیل حسن»  یکی از نیروهایه پیشمرگ اقلیم کردستان می‌گوید، زمانی‌که وی فهمید دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی از نیروهای کُرد حمایت کرده و برنده انتخابات شده است تصمیم گرفت نام فرزند پسر خود را که هنوز به دنیا نیامده بود، ترامپ بگذارد. اکنون «ترامپ جمیل» یا «ترامپ کوچک» یکی از شهروندان کُرد اقلیم کردستان است.

در شهر «سلیمانیه» نیز پوستر دونالد ترامپ روی یکی دیوار از مراکز تهیه غذا دیده می‌شود.

شهروندان کُرد علت ابراز علاقه به دونالد ترامپ را حمایت وی از نیروهای کرد در برابر داعش عنوان می‌کنند. «شهاب گوران» رئیس فراکسیون حزب «دموکرات کردستان عراق» در شورای استان دهوک به روزنامه «واشنگتن‌پست» گفته است: «ما امیدواریم دونالد ترامپ به کردها در دست‌یابی به استقلال کمک کند. ما منابع غنی نفت و گاز در اختیار داریم و این به نفع آمریکا است.»



با این‌حال  هنوز معلوم نیست رئیس‌جمهوری جدید آمریکا چه موضعی در قبال استقلال‌خواهی کردها خصوصا در عراق خواهد داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین