|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۱۴۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲
سازمان دیده بان حقوق بشر روز شنبه اعلام کرد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به اجرای سیاست هایی متعهد شده که تهدید کننده حقوق بشر در داخل و خارج آمریکا است.
 سازمان دیده بان حقوق بشر روز شنبه اعلام کرد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به اجرای سیاست هایی متعهد شده که تهدید کننده حقوق بشر در داخل و خارج آمریکا است.

به گزارش ایرنا، این سازمان از هواداران و مدافعان حقوق بشر، مقام های منتخب و همه مردم ایالات متحده خواست که بر رئیس جمهوری تازه این کشور برای کنار گداشتن این طرح ها و اقدامات دولتی ناقض حقوق بشر، فشار آورند.

این نهاد حقوق بشری افزود: کنگره، دادگاه ها و دستگاه قضایی و مردم امریکا، باید خواستار شفافیت و پاسخگویی مسئولان و مقام های دولت ترامپ در باره سیاست ها و اقداماتشان شوند که تهدیدکننده حقوق بشر به شمار می رود.

به گفته «کنت روث» مدیرعامل سازمان دیده بان حقوق بشر، مراسم آغاز به کار ترامپ، شروع دوره خطرناک و بی ثباتی برای آمریکا به شمار می رود. زیرا حتی اگر ترامپ فقط به 10 درصد طرح ها و پیشنهادهای خود جامه عمل بپوشاند، موجب عقب گرد خطیری در زمینه رعایت حقوق بشر در داخل و خارج این کشور خواهد شد.

مسئولیت مقام های منتخب و همه مردم برای درخواست محترم شمردن حقوقی است که به نظر می رسد ترامپ آن را در معرض خطر قرار داده است.

ترامپ چه در دوره مبارزه انتخاباتی و چه پس از پیروزی در انتخابات، از سیاست هایی استقبال کرده که به حقوق میلیون ها نفر آسیب خواهد زد، از مهاجرت که وی قول اخراج شمار زیادی را داده تا بانوان که وی متعهد به محدود کردن حقوق آنها از طریق انتصاب های قضایی شده است.

ترامپ بارها به صورت علنی از شکنجه و کشتار هدفمند و غیرقانونی شهروندان غیرنظامی در خارج استقبال کرده و گفته است که نه تنها از رهایی زندانیان بازداشتگاه گوانتانامو جلوگیری خواهد کرد، بلکه آن را با برخی افراد بد پر خواهد کرد.

«جف سشنز» نامزد پیشنهادی وی برای مقام دادستان کل دارای پیشینه طولانی از خصومت نسبت به اجرای حقوق بشر است.

به نظر می رسد رویکرد ترامپ نسبت به سیاست خارجی، استقبال از همکاری نزدیک با دولت های سرکوبگر بدون توجه به پیشنیه آنان در نقض حقوق بشر است.

«رکس تیلرسون» نامزد ترامپ برای پست وزیر امورخارجه آمریکا در جریان نشست سنا برای بررسی صلاحیت وی از پذیرش موارد نقض حقوق بشر توسط روسیه، عربستان سعودی و فیلیپین به رغم وجود اسناد گسترده نقض توسط منابع متعدد، خودداری کرد.

با این همه مسائل، دلیل بسیار خوبی برای نگرانی وجود دارد که دولت ترامپ قصد به حداقل رساندن دقت در باره اقدامات این کشورها را دارد.
ترامپ و مشاورانش بارها و به صورت علنی به منتقدانش توهین کرده و تهمت زده اند.

گزارش ها نشان می دهد که دولت وی در نظر دارد دسترسی رسانه ها به کاخ سفید را محدود کند. وی گفته است که ترجیح می دهد که قوانین افترا را به گونه ای تغییر دهد که شکایت علیه روزنامه نگاران تسهیل شود.

روث مدیرعامل سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: در صورت اجرا شدن پیشنهادهای ترامپ نه تنها حقوق میلیون ها تن در آمریکا و خارج پایمال می شود، بلکه حقوق بشر همه مردم نیز تضعیف خواهد شد.

وی افزود: مقام های منتخب و همگان باید پیشنهادها و سیاست های تضعیف کننده حقوق بشر را رد کرده و خواستار روی کار آمدن دولتی شوند که مدافع حقوق آنان باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین