|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۴۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
محسن رفیقدوست با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: مرحوم هاشمی در هر کاری که مطرح می‌کرد، خودش الگو و پیش‌قدم بود.
 محسن رفیقدوست با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: مرحوم هاشمی در هر کاری که مطرح می‌کرد، خودش الگو و پیش‌قدم بود.

محسن رفیقدوست در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی برادری بی‌بدیل، مدیری مدبر و یک ولی‌شناس واقعی و مخلص بود که آشنایی من با او به سال 39 بازمی‌گردد و یکی از کسانی بود که واسطه آشنایی من با امام خمینی(ره) شد.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب مرحوم هاشمی رفسنجانی به همراه مرحوم باهنر که از کسانی بود که از تهران مبارزه را اداره می‌کرد و بیشتر ارتباط با امام از طریق ایشان بود. امام خمینی (ره) هم خیلی او را قبول داشت و زمانی که مسئول سپاه بودم وقتی خدمت امام می‌رسیدم تا سؤالی مطرح کنم، برای بعضی از سؤالات، من را خدمت آقای هاشمی رفسنجانی یا مقام معظم رهبری می‌فرستادند و می‌گفتند حرف این دو نفر حرف من است.

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس همچمنین یادآور شد: من بعد از فتح خرمشهر بنا به دلایلی معتقد به ادامه جنگ بودم. اگر امروز می‌بینیم که گزینه نظامی علیه ایران یک حرف مفت و بی‌اساس است به خاطر نتایج آن شش سالی است که از فتح خرمشهر تا پذیرش قطعنامه وجود داشت. از نظر امکانات امروز در پیچیده‌ترین سلاح‌ها بسیار پیشرفته هستیم و نقش آقای هاشمی رفسنجانی در این پیشرفت‌ها غیر قابل انکار است.

وی افزود: در این سال‌ها خیلی به این مرد ظلم و بی‌وفایی شد ولی هر بار که او را می‌دیدیم با لبخند می‌گفت خدا از سر تقصیراتشان بگذرد.

رفیقدوست در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با توجه به نزدیکی دهه فجر بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی در مرز کمال است. آقای عسگراولادی می‌گفت که امام خمینی (ره) سه هدف داشت؛ یکی اسلامی کردن ایران، دومی اسلامی کردن کشورهای اسلامی و سوم جهانی کردن اسلام بود. اولی با انقلاب اسلامی محققد شد و امروز می‌بینیم هدف دوم هم در منطقه در کشورهایی مثل یمن، سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و بخشی‌های شیعه‌نشین عربستان پیش رفته است که مقام معظم رهبری بعد از امام خمینی (ره) در ادامه مسیر اسلامی کردن کشورهای اسلامی جلو رفتند.

رفیقدوست همچنین تاکید کرد: این عظمتی که از جمهوری اسلامی می‌بینیم غیر از حاکم بودن یک انسان از همه‌چیز گسسته و به خدا پیوسته ایجاد نمی‌شد. همین مدافعان حرمی که می‌بینم یک نفرشان را ایران تکلیفی نفرستاده بلکه همه داوطلب هستند. با تمام اتفاقاتی که می‌بینیم در جهان رخ می‌دهد، می‌توان گفت آینده از آن نظام ما است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین