|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۴۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور تشکیل کمیته ویژه ای برای یاری رسانی مالیاتی، بانکی و بیمه ای به واحدهای فعال آسیب دیده در ساختمان پلاسکو را صادر کرد.
 وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور تشکیل کمیته ویژه ای برای یاری رسانی مالیاتی، بانکی و بیمه ای به واحدهای فعال آسیب دیده در ساختمان پلاسکو را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت 8 صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، 15 طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت.

در همین پیوند به نوشته شنبه تارنمای وزارت امور اقتصادی و دارایی، «علی طیب نیا» دستور داد کمیته ای شامل رییس سازمان امور مالیاتی، رییس کل بیمه مرکزی و معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی این وزارتخانه تشکیل شود.

طیب نیا به این کمیته ماموریت داد بسرعت به وضعیت همه واحدهای فعال در مجتمع پلاسکو رسیدگی کنند و با رفع مشکلات بیمه ای، بانکی و مالیاتی، به این واحدها برای آغاز دوباره کسب و کار یاری برسانند.

بر این اساس قرار شد سازمان امور مالیاتی برای بخشودگی مالیات مربوط به فعالیت کسبه مجتمع پلاسکو اقدام قانونی عاجل کند.
وزیر اقتصاد تاکید کرده است بانک ها برای راه اندازی دوباره واحدهای آسیب دیده به طور ویژه همکاری کرده و باید با سرعت، سرمایه در گردش لازم را برای فعالیت دوباره این واحدها فراهم سازند.

طیب نیا همچنین از رییس کل بیمه مرکزی و معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست با همکاری شرکت های بیمه برای حمایت از خانواده آتش نشانان شهید، خدمات بیمه ای لازم مانند بیمه عمر را تسهیل سازند و همچنین با فوریت و نهایت مساعدت، برای پرداخت خسارت های وارد شده در چهارچوب تعهدات اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز (شنبه) در یک نشست خبری اعلام کرد: در مجموع یک هزار و ٢٠٠ واحد در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها ٥٦٠ واحد، فعال بود.

وی افزود: متاسفانه 15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شده است و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین