|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۱۴۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
ترامپ در سخنرانی خود در مراسم تحلیف با اشاره به وضعیت بد اقتصادی کارگران آمریکایی بر قدرتمندتر کردن آمریکا تاکید کرد.
یک روز پس از اینکه دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا سوگند یاد کرد و وعده داد که آمریکا را در اولویت همه امور قرار دهد، رسانه‌های آسیایی با تلاش برای رمزگشایی سیاست‌های انزواگرایانه ترامپ اعلام کردند که اقتصاد جهانی مختل خواهد شد و اختلافات بین‌المللی گسترده‌تر.

 خبرگزاری رویترز در گزارشی به واکنش رسانه‌های کشورهای آسیایی در قبال مراسم تحلیف دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا و اظهارات وی پرداخت.

ترامپ در سخنرانی خود در مراسم تحلیف با اشاره به وضعیت بد اقتصادی کارگران آمریکایی بر قدرتمندتر کردن آمریکا تاکید کرد.

در ژاپن به عنوان متحد دیرینه واشنگتن در آسیا روزنامه‌های ژاپنی به انتقاد از دولت جدید آمریکا پرداختند. بیشتر آنها اعلام کردند که اکنون جهان به یک سرزمین غیرقابل پیش بینی تبدیل شده است.

در همین راستا روزنامه لیبرال آساهی شیمبون ژاپن در گزارشی با اشاره به ترامپ نوشت: رئیس‌جمهور جدید آمریکا از متحدانش مانند ژاپن و کره‌ جنوبی خواسته است که قسمت بیشتری از هزینه‌های دفاعی نظامی را برعهده بگیرند. هم چنین وی گزینه احتمال خروج نیروهای آمریکایی را نیز داده است که این پیشنهادات ترامپ ژاپن و کشورهای دیگر آسیایی را با خطر کمرنگ شدن نظم جهانی متولد شده بعد از جنگ سرد و جنگ جهانی دوم مواجه کرده است.

این روزنامه در ادامه آورده است: رئیس جدید کاخ سفید باید درک کند که مسئولیت بزرگی درقبال اقدامات و اظهارنظرهایش دارد.

همچنین رسانه ملی در چین، کشوری که به دزدیدن شغل‌های آمریکا از سوی ترامپ در دوران کمپین‌های انتخاباتی‌اش متهم شده است، در گزارشی درباره سیاست‌های ترامپ آورد: مقامات چینی امیدوارند که دولت ترامپ اهمیت رابطه با چین را درک کند اما با این حال پکن باید خود را برای بدترین‌ها آماده کند.

همچنین افزایش تنش‌ها میان چین و آمریکا نگرانی‌هایی را در میان کشورهای منطقه ایجاد کرده است. در همین راستا روزنامه‌های استرالیا بر این موضوع اشاره کرده و بر احتمال وقوع جنگ بر سر تجارت میان دو کشور گزارش‌هایی نوشتند. در همین راستا روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در گزارشی نوشت: با توجه به متکی بودن استرالیا به هر دو کشور، استرالیا در آینده با یک آمریکای طرفدار صنایع داخلی و یا جنگ بر سر تجارت مواجه خواهد شد.

در این میان راجا موهان، تحلیلگر مسائل سیاسی در هند با اشاره به روابط دهلی نو و واشنگتن در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ گفت: هند نه تنها باید خود را برای یک آمریکای طرفدار صنایع داخلی آماده کند بلکه این مساله را بداند که آمریکا در دوره جدید به دنبال مداخله در امور دیگران با هزینه کردن‌های بیشتر و راه‌اندازی درگیری‌ها به نام گسترش ارزش‌های دموکراسی نخواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین