|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۴۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
این عمل اقدامی پیشگیرانه بوده و می‌بایست قبل از حادثه انجام می‌شد. در این‌گونه موارد، شهرداری به عنوان یک نهاد سازمان اداره کننده شهر نمی‌تواند و نباید منتظر اجازه کسانی باشد که شاید هرگز به این‌گونه امور فکر نکرده باشند.
آرمان در یادداشتی به قلم محمد صالح نیکبخت نوشت:

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان آتش‌نشانانی که در حادثه پلاسکو به شهادت رسیدند،صرف نظر از اینکه مصدومان، مجروحان و شهدا بیمه بوده باشند یا خیر، جای آن دارد که بر اساس تصویب‌نامه دولت، همه این افراد بیمه شده وخانواده‌های آنان از امکانات افراد بیمه شده، برخوردار گردند. همچنین به خانواده آنها دیه کامل یک مرد مسلمان پرداخت شود و همین‌طور، با توجه به اینکه این محل یک مکان عمومی و محل کار خانواده‌های زیادی است، خسارت آنان جبران گردد، اعم از اینکه محل کار آنان قبلا بیمه حوادث شده باشد یا خیر، زیرا اقدام آتش‌نشانان در این حادثه یک عمل فداکارانه بوده و شهدای آتش‌نشان جان خود را برای نجات دیگر انسان‌های گرفتار در این حادثه فداکردند و اقدام آنان همان‌طوری که در دنیا نیز انعکاس پیدا کرده است، یک اقدام وطن دوستانه در راه مردم بوده و نباید آن‌ را گرفتار مقررات اداری کرد و از پرداخت دیه آنان و نیز بیمه شدن خانواده آنان خودداری شود. مورد بعدی که باید در باب این حاثه بیان شود، این است کهمطابق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها،«شهرداری وظیفه نظارت،حفاظت و جلوگیری از ایجاد چنین حوادثی را در تمامی ساختمان‌ها و اماکن عمومی بر عهده دارد» اگر شهرداری اعلام کرده است که در سال گذشته دوبار به هیات مدیره ساختمان تذکر داده که این ساختمان فاقد امنیت لازم است و هیات مدیره، رسیدگی لازم را به عمل نیاورده‌اند، قانون به شهرداری اجازه داده که شهرداری مستقلا اقدام لازم برای تعمیر، مرمت، تحکیم پایه‌های ساختمان و هرگونه اقدام لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگواری چون آنکه اتفاق افتاد به عمل آورد. در صورت اقدام پیشگیرانه شهرداری و انجام این اقدامات شهرداری می‌توانست خسارات وارده به علاوه ۱۵ درصد اضافه از مالکین ساختمان دریافت کند.

 این عمل اقدامی پیشگیرانه بوده و می‌بایست قبل از حادثه انجام می‌شد. در این‌گونه موارد، شهرداری به عنوان یک نهاد سازمان اداره کننده شهر نمی‌تواند و نباید منتظر اجازه کسانی باشد که شاید هرگز به این‌گونه امور فکر نکرده باشند. فروریختن این ساختمان که عمدتا محل کارگاه‌های تولید پوشاک آماده بود، راه توسل و واردات این تولیدات از خارج را بازتر کرد. شهرداری و شورای شهر باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع این حوادث را به عمل می‌آوردند و یا آتش‌نشانی را تقویت می‌کردند، لازم است پاسخگوی این واقعه باشند. بلاندیده دعا باید کرد/علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد. بار دیگر به روان شهدای این حادثه درود می‌فرستم و به بازماندگان آنها تسلیت می‌گویم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین